کد خبر: ۹۶۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
تعداد بازدید: ۹۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ساخت ۶ فیلم با موضوع فلسطین گفت که ساخت سریال بازمانده ۲ نیز در دستور کار است تا موضوع غلبه‌رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در جنایات غزه با شکست مواجه شود.

وعده وزیر فرهنگ برای ساخت بازمانده ۲ / هنرمند مشهور ما نشان بدهد که هنرمند جدای از غم جامعه نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ساخت ۶ فیلم با موضوع فلسطین گفت که ساخت سریال بازمانده ۲ نیز در دستور کار است تا موضوع غلبه‌رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در جنایات غزه با شکست مواجه شود.

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه گذشته با حضور در ویژه برنامه "به‌افق فلسطین" ضمن اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: جنایاتی که این رژیم جعلی در غزه انجام داده و تعداد غیرنظامیان کشته شده بخصوص کودکان در 50 روز گذشته غیرقابل باور است.

اسماعیلی در ادامه ضمن تاکید بر این که در طول تاریخ چنین جنایتی در یک منطقه و پشت سرهم کم سابقه بوده است؛ گفت: این جنایتکاران در عصر ارتباطات و مقابل دوربین رسانه‌ها بدون هیچ نگرانی و ابایی این جنایات را مرتکب می‌شوند و با استفاده از رسانه‌هایی که در اختیار دارند علاوه بر بمباران مناطق مسکونی و مراکز درمانی به دنبال غلبه رسانه‌ای و روایت آنچه خودشان می‌خواهند هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر این رژیم جعلی به دلیل همین جنایاتی که مرتکب شده روبه اضمحلال بوده و برای همیشه سرنگون شود، چون این وعده الهی است.

وی با اعلام خبر عقد قرارداد ساخت 6 فیلم جدید در بنیاد سینمایی فارابی با موضوع فلسطین و غزه تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم فیلمبرداری یکی از این فیلم‌ها طی روزهای آینده آغاز می‌شود و همکارانم در بنیاد فارابی به‌منظور ساخت "بازمانده 2" با تهیه کننده وارد مذاکره شده‌اند و این سریال در مسیر ساخت قرار گرفته است.

اسماعیلی همچنین تاکید کرد: با توجه به دستور مستقیم رئیس جمهور به بنده؛ وزارت ارشاد مکلف به حمایت از تولیدات فرهنگی با موضوع فلسطین شده است بنابراین از همین تریبون رسماً اعلام می‌کنم که همه فیلم‌های کوتاه و فیلمنامه‌هایی که به موضوع فلسطین می‌پردازد حمایت کامل می‌کنیم.

غلبه جبهه مقاومت در روایات رسانه‌ای

وزیر فرهنگ در پاسخ به این سوال که آیا رسانه‌های کشور ما آمادگی لازم را برای حضور در میدان نبرد رسانه ای دارند، اظهار داشت: در اتفاقات اخیر به نظر من، روایت رسانه‌ای جبهه مقاومت غلبه پیدا کرده است. یکی از دلایلش این است که شدت جنایت رژیم و بی‌پروایی آن خیلی بارز است. شبی که بیمارستان را به آتش کشیدند فضای رسانه ای دنیا تکان جدی خورد. متغیر دوم زحمت بچه های رسانه ای است که در این رابطه بیش از 50 خبرنگار عزیز را از دست داده ایم.

به گفته اسماعیلی روایات خبرنگاران از جنایات صهیونیست‌ها در غزه دردناک است و صهیونیست‌ها کاملا عامدانه در مناطقی که خبرنگاران استقرار دارند را مورد هدف قرار می‌دهد که شهادت دو خبرنگار شبکه المیادین در منطقه‌ای خارج از منطقه نظامی گواهی غیرقابل انکار از این سیاست جنایتکاران صهیونیست است.

وی درباره سطح حمایت‌های بین‌المللی از مردم فلسطین نیز گفت: در رسانه‌هایی که خارج از سلطه جنایتکاران صهیونیستی و حامیان آنها است مثل شبکه اجتماعی تیک‌تاک می‌بینیم بیش از 95 درصد از کاربران حامی مردم مظلوم فلسطین و غزه هستند، اما وقتی پای شبکه‌های اجتماعی دیگر به میان می‌آید می‌بینیم که سطح سانسور چقدر گسترده است و نمونه بارز آن را هم در جریان مربوط به سردار سلیمانی دیدیم.

وزیر ارشاد در ادامه افزود: اما نکته جالب اینجاست که علی‌رغم تمام این سیاست‌های غیرانسانی و جنایتکارانه می‌بینیم در همین شبکه‌های استعماری نیز کفه کاملا به نفع جریان مقاومت سنگینی می‌کند و این اتفاق گواهی براین نکته است که کار رسانه‌های ما و همکاران خبری ما کاملا قابل قبول و دفاع است.

75 درصد مردم حامی مردم فلسطین هستند

به گفته اسماعیلی با توجه به فعالیت‌های رسانه‌ای که درباره جنایات رژیم صهیونیستی انجام شده است، اکنون اصحاب رسانه در ایران توانسته صدای مظلومت مردم فلسطین را به دنیا برساند و مانع از شکل‌گیری غلبه صهیونیست‌ها در روایت این اتفاق براساس تفکرات خودشان شده است .

وی همچنین تاکید کرد: جریان رسانه‌ای غربگرا در داخل کشور تبلیغ می‌کند که حمایت از فلسطین متعلق به حاکمیت و اقلیتی از مردم است. در اجتماعات براندازانه شعار مخالفت با لبنان و فلسطین هم سر می‌دهند. در حالی که نظرسنجی شهریور ماه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می‌دهد بیش از سه چهارم جامعه ایران یعنی 75 درصد مردم پشتیبان موضع حاکمیت در موضوع فلسطین هستند.

وی افزود: مردم ایران کنار مظلومان هستند. اگر اصحاب رسانه می خواهند با جامعه زبان مشترک پیدا کنند باید با این جریان فکری همراه شوند. هنرمندان ما در حوزه سینما، موسیقی و تجسمی و شعرا و نویسندگان ما مشغول تولید آثار فرهنگی و هنری برای فلسطین هستند. همچنین اشتیاق بالایی در بین خبرنگاران برای اعزام وجود دارد.

وزیر فرهنگ: بازمانده 2 ساخته می‌شود/ رژیم صهیونیستی به دنبال غلبه رسانه‌ای درباره غزه + فیلم

مساله فلسطین و قدس موجب همگرایی شده است

اسماعیلی با بیان اینکه یک همگرایی داخلی ایجاد شده است، گفت: در روزهای آغازین جنایت برنامه‌ای در یکی از خبرگزاری‌ها داشتیم که همه چهره‌هایی رسانه ای با گرایش‌های مختلف حاضر بودند. امروز مساله فلسطین و قدس در جهان اسلام و داخل کشور ایجاد همگرایی کرده است. هیچ ایرانی نیست که با هر نگاه و سلیقه‌ای در کنار مظلوم نایستد.

وزیر فرهنگ با قدردانی از هنرمندان و اصحاب رسانه به خاطر همگرایی که در حمایت از مظلومان داشته‌اند، تاکید کرد: توقع این است که این همگرایی کامل شود. همه کسانی که تریبون و سخنگاه دارند باید اعلام موضع صریح کنند و ایستادگی خود را در کنار مظلومان را نشان بدهند.

وی با بیان اینکه همه ما در معرض آزمایش الهی قرار داریم، افزود: توقع داریم هنرمند مشهور ما نشان بدهد که هنرمند جدای از غم جامعه نیست.

اسماعیلی ادامه داد: شورای امنیت و سازمان ملل و شورای حقوق بشر کجا هستند؟ آنها یک اتفاق طبیعی را تبدیل به سناریو برای اغتشاش می کنند. الان نزدیک به 14 هزار نفر بیگناه شهید شده اند.

پشتیبانی از محصولات هنری مرتبط با فلسطین
وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه حتما باید همکاران ما با قوت از محصولات هنری مرتبط با فلسطین پشتیبانی کنند گفت: در آغاز هفته کتاب یک کتاب درباره روستاهای اشغال‌شده فلسطینی را به آقای رئیس جمهور تقدیم کردم. ایشان همان جا تاکید کردند که حتما وزارت ارشاد از تولیدات هنری حمایت کند.

وی افزود: 15 آذر در تالار وحدت آقای انتظامی سه شب اجرا دارند که بهانه‌اش موضوع فلسطین است. ما در جشنواره بین الملل فیلم فجر و جشنواره مستند حقیقت بخش ویژه غزه و فلسطین را خواهیم داشت. در این مسیر همه پرانگیزه هستند. همان طور که می‌دانید دبیر جشنواره فیلم فجر تهیه کننده فیلم شکارچی شنبه هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه حمایت از انتشار کتب در این زمینه به صورت ویژه است، اظهار داشت: در حوزه موسیقی خیلی از خواننده‌ها با بنیاد رودکی وارد همکاری شدند. من فکر می‌کنم قصه فلسطین به نقطه عطفی در تولیدات مقاومت تبدیل خواهد شد. چنین جنایتی در این حجم بالا همه بخش‌ها را متاثر کرد.

وی افزود: در شب‌هایی که تصاویر غزه پخش می‌شد، خانواده‌ها با اشک و گریه خوابیدند. این تصاویر خیلی دردناک است و وجدان‌های بشری را هدف قرار می‌دهد. در قصه غزه افراد بی‌طرف نداریم و همه یا در کنار ظالم یا در کنار مظلوم هستند. مگر می‌شود کسی این جنایات را تماشا کند و ساکت باشد؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به 49 خبرنگار که فقط به جرم روایت اتفاقات مظلومانه به شهادت رسیده‌اند، اظهار داشت: در همه دنیا خبرنگاران مصونیت دارند. حتما دعاها و نگاه‌های آنها برای ما ارزشمند است. اینها راویان این جنایت هولناک هستند. کار آنها بی‌شباهت به بانوی کربلا نیست که پیام‌آور بود.

رژیم صهیونیستی از مهلکه غزه جان سالم به در نخواهد برد

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از مهلکه غزه جان سالم به در نخواهد برد، افزود: خون این شهدای مظلوم قطعا رژیم صهیونیستی را گرفتار ابدی خواهد کرد. به زودی شاهد سقوط این رژیم خواهیم بود. اینجا قبله اول ما مسلمین است. جریان مقاومت پیروز خواهد شد و ما نماز را در مسجد الاقصی خواهیم خواند.

اسماعیلی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب برگ جدیدی در مقاومت ورق خورد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در نقطه ای به پیروزی رسید که جریان‌های غیردینی دست‌ها را به علامت سازش بالا برده بودند. فاصله کمپ دیوید تا پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از 6 هفت ماه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: