کد خبر: ۹۶۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
تعداد بازدید: ۲۰۲
شورای امنیت قطعنامه وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه را تصویب کرد، ولی رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات خود ادامه می‌دهد و علاوه بر بیمارستان‌ها، مساجد و مراکز سوخت را نیز هدف قرار می‌دهد.

تصویب قطعنامه «وقفه‌های بشردوستانه» در غزه/ عملیات مقاومتی در قدسبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر : شورای امنیت قطعنامه وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه را تصویب کرد، ولی رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات خود ادامه می‌دهد و علاوه بر بیمارستان‌ها، مساجد و مراکز سوخت را نیز هدف قرار می‌دهد.

تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهل و یکمین روز می‌شود که جنگنده‌های این رژیم علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، حملات خود به مساجد، مراکز توزیع سوخت و سایر زیرساخت‌های غیرنظامی را افزایش داده‌اند، تا طشت رسوایی دروغ پردازی و سناریوسازی‌های اشغالگران بیش از پیش از بام جهان فرو افتد.

زخمی شدن شش صهیونیست در عملیات مقاومتی در جنوب قدس اشغالی

شش صهیونیست در عملیات تیراندازی به مقر ایست بازرسی «النفق» متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب قدس اشغالی زخمی شدند. برخی منابع خبری شمار زخمی‌ها را هفت تن اعلام کرده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این خبر افزود که حال یکی از مجروحان وخیم و از او قطع امید شده است.

صهیونیست‌ها مدعی شدند که مجریان این عملیات را به شهادت رسانده‌اند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که سه فلسطینی در مقر ایست بازرسی النفق در حد فاصل قدس اشغالی و بیت لحم به شهادت رسیدند.

این خبر در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مجریان این عملیات سه نفر بوده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که عاملان تیراندازی در قدس اشغالی با خودرو به مقر ایست بازرسی «النفق» در جنوب قدس اشغالی رسیدند و شروع به تیراندازی به سمت نظامیان مستقر در آن کردند. این رسانه‌ها اذعان کردند که احتمالاً یکی از عاملان حمله تیراندازی در ایست بازرسی موفق به ترک محل شده است.

سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که این نگرانی وجود دارد که بمبی در محل تیراندازی در جنوب قدس اشغالی وجود داشته باشد.

پس از این عملیات، نظامیان اشغالگر به صورت گسترده در مقر ایست بازرسی النفق در جنوب قدس اشغالی مستقر شدند و تمام ورودی‌های بیت لحم را بستند.

 
 

افزایش نظامیان به هلاکت‌رسیده رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی به ۳۷۰ نفر

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن دو نظامی خود و مجروح شدن شدید دو تن دیگر در نبردهای غزه خبر داد تا تعداد نظامیان به هلاکت رسیده این رژیم از آغاز نبرد طوفان الاقصی از ۷ اکتبر تا کنون به ۳۷۰ نظامی برسد. ۵۰ نظامی صهیونیست هم از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اجازه انتشار اسامی دو افسر ارتش کشته شده در نبردها در شمال نوار غزه را که دو افسر تیپ ۴۰۱ زرهی بودند، صادر کرد.

ارتش اشغالگر همچنین اسامی دو مجروح شامل یک افسر ذخیره از گردان ۹۲۱۷ که به شدت مجروح شده و یک نظامی ذخیره از تیپ جنوب را منتشر کرد.

این خبر در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا در آمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه خبر دادند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دو مسجد در خانیونس

خبرنگار الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو مسجد را در خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

به گفته دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه، تعداد مساجدی که در حملات هوایی رژیم اشغالگر به طور کامل تخریب شده به ۷۴ مسجد رسیده و ۱۶۲ مسجد هم به طور جزئی تخریب شده است، علاوه بر آن ۳ کلیسا نیز هدف قرار گرفته است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان به بمباران ویرانگر نوار غزه و هدف قرار دادن زنان، کودکان، جوانان و افراد مسن همچنین حملات خود به بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و مدارس ادامه می‌دهد.

شهادت ۹ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک پمپ بنزین در مرکز غزه

در بمباران رژیم صهیونیستی که یک پمپ بنزین محل اسکان آوارگان در مرکز غزه را هدف قرار داد، ۹ نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

یورش نظامیان اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری و ربودن ۵۷ فلسطینی

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنج‌شنبه به شهرک «دورا» در جنوب غربی الخلیل در کرانه باختری اشغالی یورش بردند و تعدادی از شهروندان فلسطینی را پس از یورش و تفتیش منازل آنها دستگیر کردند.

در شهر اریحا نیز اشغالگران پس از هجوم به شهر برای دومین بار در عرض چند ساعت گذشته، دو شهروند فلسطینی را دستگیر کردند.

صهیونیست‌ها همچنین با حمله به شهر رام الله، چند فلسطینی را در روستاهای ابوشخیدم و کوبر در شمال این شهر ربودند.

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که نظامیان اشغالگر در چند ساعت اخیر دست‌کم ۵۷ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

تصویب قطعنامه «وقفه‌های بشردوستانه» در غزه/ عملیات مقاومتی در قدس

 

شورای امنیت قطعنامه وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه را تصویب کرد.

شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی مالت را برای وقفه بشردوستانه در غزه، با ۱۲ رأی موافق تصویب کرد.

بر پایه این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل متحد با اکثریت آرای کشورهای عضو، قطعنامه پیشنهادی مالت مبنی بر برقراری آتش بس بشردوستانه فوری و گسترده در نوار غزه و ایجاد گذرگاه‌های امن در این نوار برای روزهای کافی جهت ایجاد امکان دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل مطابق با قوانین بین المللی را تصویب کرد.

در پیش نویس قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت درباره غزه، از همه طرف‌ها درخواست شده است از هرگونه محروم کردن غیرنظامیان در غزه از کمک‌ها و خدمات رسانی خودداری کنند.

پیش نویس این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها (اسرا) نزد جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی شده است.

در این پیش نویس بر برقراری آتش بس فوری و گسترده بشردوستانه و ایجاد گذرگاهی امن در سراسر نوار غزه تاکید شده است.

در یکی دیگر از بندهای پیش نویس قطعنامه شورای امنیت، به برقراری آتش بس فوری و ادامه دار در سراسر نوار غزه به مدت چند روز کافی، با هدف امکان گسیل شدن و رسیدن کمک‌ها به این منطقه تصریح شده است.

تصویب قطعنامه «وقفه‌های بشردوستانه» در غزه/ عملیات مقاومتی در قدس

مخالفت رژیم صهیونیستی با قطعنامه شورای امنیت درباره وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تصمیم خود مبنی بر آزادی «گروگان‌ها» در غزه را اجرا کند و گفت که بدون بازگشت آنها جایی برای آتش‌بس بشردوستانه وجود ندارد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: ما انتظار داریم شورای امنیت صریحاً حماس را محکوم کرده و نیاز به ایجاد یک واقعیت امنیتی جدید در غزه را بررسی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: