کد خبر: ۹۶۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
تعداد بازدید: ۲۰۸
یورونیوز نوشت: آیا بشریت برای ادامه حیات نیازمند یک نقشه دوم است؟ یک استارتاپ هلندی به نام SpaceBorn در این زمینه وارد عمل شده و به دنبال کشف راهی برای تولیدمثل انسان در فضا است.

پرورش جنین در فضا/ پروژه جنجالی یک شرکت هلندیبه گزارش خبرداغ به نقل از یورونیوز: آیا بشریت برای ادامه حیات نیازمند یک نقشه دوم است؟ یک استارتاپ هلندی به نام SpaceBorn در این زمینه وارد عمل شده و به دنبال کشف راهی برای تولیدمثل انسان در فضا است.

اگبرت ادلبروک، رئیس ۴۸ سالۀ این شرکت پیشگام می‌گوید که شرکتش در حال حاضر بر موضوع تولیدمثل و تولدهای بالقوه در محیط گرانشی مریخ تمرکز دارد. این کارآفرین هلندی مطمئن است که در طول زندگی‌اش حتما شاهد موفقیت دانشمندان در پروژه تولد انسان در فضا خواهد بود.

اگبرت ادلبروک می‌گوید: «اگر می‌خواهید مستعمرات انسان به فراتر از زمین گسترش یابد، باید به چالش تولیدمثل نیز بپردازید و به این ترتیب است که نسل انسان دارای "گونه‌های چندسیاره‌ای" خواهد شد.»

این شرکت به دلایل اخلاقی، تحقیقات برای تولید جنین را با کار روی تولیدمثل موش‌ها آغاز کرده و هنوز قصد ندارد اسپرم و تخمک انسان را به جایی دور از زمین بفرستد.

پژوهشگران این شرکت، دستگاهی ساختند که سلول‌های فعال در تولید مثل را مخلوط می‌کند تا عمل لقاح در فضا انجام و جنین ایجاد شود. سپس جنین شکل گرفته باید به زمین برگردانده و در بدن جای داده شود. به همین دلیل جنین، بصورت برودتی منجمد می‌شود تا رشد آن متوقف شود و بازگشت ایمن آن به زمین آنهم تحت شرایط چالش برانگیز فضایی از جمله ارتعاشات و نیروهای گرانشی تضمین شود.

به گفته اگبرت ادلبروک، بر اساس همین طرح، پرتابی با سلول‌های موش برای اواخر سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است و در صورتی که همه چیز مطابق برنامه پیش برود و نتایج این پروژه با موفقیت همراه باشد، آنگاه «پنج یا شش سال» طول می‌کشد تا اولین پرتاب با هدف تولید جنین انسان انجام شود.

اگبرت ادلبروک می‌گوید: «این کار بسیار حساسی است. زیرا شما باید سلول‌های آسیب‌پذیر انسانی و جنین‌های انسانی را در معرض خطرات فضا قرار دهید؛ آنهم خطراتی که جنین‌ها هرگز برای آن طراحی نشده‌اند.»

با این حال، قبل از اینکه چنین جنینی در بدن یک انسان کاشته شود، باید یک چالش عظیم در موضوعات اخلاقی پشت سر گذاشته شود تا تولد اولین فرزندی که «جنین آن در فضا شکل گرفته» ممکن شود.

به گفته او، این یکی از دلایلی است که چرا تحقیقات در مورد بازتولید انسان در فضا را، بطور کلی شرکت‌های خصوصی انجام می‌دهند تا ناسا. ادلبروک معتقد است شرکتش در حال حاضر تنها شرکتی است که به دنبال تولید جنین انسان در فضا است و امیدوار است روزی برسد که «تولد طبیعی انسان در فضا» نیز ممکن شود.

توسعه گردشگری فضایی نیز یکی دیگر از دلایلی است که اگبرت ادلبروک را علاقمند به اجرای این پروژه بلندپروازانه کرده است. او می‌گوید: «ممکن است مسافرانی وجود داشته باشند که بخواهند اولین بار در فضا باردار شوند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: