کد خبر: ۹۶۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
تعداد بازدید: ۶۸
نمایندگان مجلس بندی از لایحه برنامه هفتم را حذف کردند که در آن به شوراهای اسلامی شهر و روستا مجوز می‌داد تا مبالغی را برای اجرا، توسعه و تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب و اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده از اشخاص حقیقی و حقوقی بگیرند.

بندی از لایحه برنامه مربوط به اخذ اعتبار از مردم برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب حذف شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی‌ نوبت صبح امروز یکشنبه و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، بند الحاقی ۱ ماده ۴۱ لایحه برنامه هفتم را بررسی کردند.

نمایندگان مجلس بعد از بررسی این بند، با اصل آن مخالفت کردند و به حذف آن رای مثبت دادند، لذا این بند از لایحه برنامه هفتم حذف شد.

در این بند آمده است: «به شوراهای اسلامی شهر و روستا اجازه داده می‌شود بر اساس پیشنهاد شرکتهای آب و فاضلاب، مبالغی را به منظور اجرا، توسعه و تکمیل طرحهای آب و فاضلاب و همچنین اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده، مصوب نمایند تا پس از تأیید طرحهای مذکور توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا و تصویب و ابلاغ وزیر نیرو، وجوه مصوب طی قبوض مربوط از اشخاص حقیقی و حقوقی (اعم از مشترکین و دریافتکنندگان و متقاضیان خدمات آب و فاضلاب) توسط شرکتهای آب و فاضلاب وصول و در چهارچوب این طرحها هزینه شود. این منابع جزئی از حقوق عمومی مانند حق انشعاب است و قابل تبدیل به سرمایه یا
تقسیم بین سهامداران و قابل هزینه برای جبران زیان عملیاتی شرکتهای آب و فاضلاب نیست.»

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: