کد خبر: ۹۶۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۱۳۹
تاکید بر ضربه جبران‌ناپذیر به اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی، نقش آمریکا در مدیریت جنایات رژیم صهیونیستی، لزوم حمایت قاطع دولت‌های اسلامی از مردم فلسطین و فشار برای قطع فوری بمباران غزه از جمله تاکیدات اصلی رهبر انقلاب اسلامی از آغاز دور جدید درگیری‌های فلسطین بوده است.

اقدامات مهم و دیدارهای رهبر انقلاب پس از طوفان الاقصی /متهم اصلی جنگ غزه چه کسی است؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : تاکید بر ضربه جبران‌ناپذیر به اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی، نقش آمریکا در مدیریت جنایات رژیم صهیونیستی، لزوم حمایت قاطع دولت‌های اسلامی از مردم فلسطین و فشار برای قطع فوری بمباران غزه از جمله تاکیدات اصلی رهبر انقلاب اسلامی از آغاز دور جدید درگیری‌های فلسطین بوده است.

در ۱۵ مهر ۱۴۰۲ گردان‌های عزالدین قسام وابسته به نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه، در عملیاتی غافلگیرکننده از غزه وارد مناطق اشغالی در فلسطین شدند و عملیات طوفان الاقصی را که منجر به کشته و زخمی شدن نزدیک به دو هزار اسرائیلی شد، انجام دادند. در این میان بیش از ۲۰۰ اسرائیلی هم توسط نیروهای جبهه مقاومت به اسارت گرفته شدند.

از همان ابتدای ماجرا، برخی مقامات غربی و صهیونیستی و همچنین رسانه‌ها تلاش کردند جمهوری اسلامی را عامل اصلی این ماجرا معرفی کنند اما رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌ها و دیدارهای خود مشخص کردند که این عملیات بدون دخالت ایران به ابتکار خود فلسطینی‌ها و البته مورد حمایت قطعی جمهوری اسلامی است.

 

اولین سخنرانی رسمی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از این عملیات در ۱۸ مهر و در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام علی (ع)، انجام شد.

رهبر انقلاب در سخنرانی خود درباره عملیات «طوفان الاقصی» آن را «شکستی غیرقابل‌ترمیم برای رژیم صهیونیستی دانستند» و با اشاره به «یاوه‌گویی‌های برخی افراد رژیم صهیونیستی و حامیان آن درباره دست داشتن غیرفلسطینی‌ها از جمله ایران در حوادث اخیر» تأکید کردند: «البته ما پیشانی و بازوی جوانان فلسطینی و طراحان مدبر و هوشمند فلسطینی را می‌بوسیم و به آنها افتخار می‌کنیم اما این یاوه‌گویی‌ها اشتباه و این محاسبه غلط است و کسانی که می‌گویند ضربه اخیر فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است، ملت بزرگ فلسطین‌ را نشناخته‌اند و دست‌کم گرفته‌اند. این بلا را عملکرد خود صهیونیست‌ها بر سرشان آورد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود.»

رهبر انقلاب همچنین با اشاره به «ضرورت عکس‌العمل دنیای اسلام در مقابل جنایات صهیونیست‌ها»، افزودند: «البته همه دنیای اسلام موظف به حمایت از ملت فلسطین هستند اما این حماسه، کار طراحان هوشمند و جوانان و فعالانِ ازجان‌گذشته فلسطینی بود و ان‌شاءالله این حماسه شجاعانه گام بزرگی در راه نجات فلسطینی‌ها خواهد بود.»

اقدامات مهم و دیدارهای رهبر انقلاب پس از طوفان الاقصی /متهم اصلی جنگ غزه چه کسی است؟


حضور رهبری در دانشگاه افسری امام علی‌ (ع)

رهبر انقلاب اسلامی ۲۲ مهر هم در دیدار شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه و خانواده وی، خاطر نشان کردند: «همه در دنیای اسلام وظیفه دارند به مردم فلسطین کمک کنند.»

نشان دادن نقش آمریکا در اقدامات اسرائیل و گرفتن انگشت اتهام اصلی به سوی ایالات متحده از دیگر راهبردهای رهبر انقلاب در این ماجراست. در ۲۵ مهر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با اشاره به «جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه»، «قطع فوری بمباران‌ها را مورد تأکید قرار دادند» و با اشاره به «نقش ملموس آمریکایی‌ها در سیاست‌گذاری اقدامات صهیونیست‌ها»، گفتند: «ملت‌های مسلمان و حتی مردم غیرمسلمان جهان از جنایات جاری رژیم اشغالگر جداً عصبانی هستند و اگر این وحشی‌گری‌ها ادامه یابد، مسلمانان جهان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.»

اقدامات مهم و دیدارهای رهبر انقلاب پس از طوفان الاقصی /متهم اصلی جنگ غزه چه کسی است؟


سخنرانی رهبری در جمع نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور

ایشان در ۳ آبان هم در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت شش هزار و ۵۵۵ شهید استان لرستان، «آمریکا را شریک جرم قطعی جنایتکاران صهیونیست خواندند» و تأکید کردند: «دست آمریکایی‌ها تا مرفق به خون کودکان، زنان و دیگر شهیدان غزه آلوده است و در واقع آمریکایی‌ها در حال مدیریت این جنایات هستند.»

در ۱۰ آبان و در دیداری که هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت ۱۳ آبان و سالگرد تسخیر لانه جاسوسی با رهبری داشتند، ایشان «فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را در غزه در تاریخ بی‌سابقه خواندند» و با اشاره به «ضربات تحقیرکننده‌ای که صبر و ایستادگی مردم غزه به آبرو و حیثیت رژیم غاصب جعلی و حامیان مستکبرش وارد آورده»، گفتند: «اگر کمک‌های همه‌جانبه آمریکا نباشد، رژیم صهیونیستی در عرض چند روز فلج خواهد شد. دنیای اسلام هم باید با قطع همکاری اقتصادی با رژیم صهیونیستی، علیه این رژیم بسیج شود و با صدای رسا و پافشاری بر قطع فوری بمباران و جنایت‌آفرینی در غزه، به وظایف مهم خود در این رویارویی جبهه حق با جبهه باطل عمل کند.»

اقدامات مهم و دیدارهای رهبر انقلاب پس از طوفان الاقصی /متهم اصلی جنگ غزه چه کسی است؟


سخنرانی رهبری در جمع اعضای کنگره بزرگداشت شهدای استان لرستان

تاکید بر ضربه جبران‌ناپذیر به اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی، نقش آمریکا در مدیریت جنایات رژیم صهیونیستی، لزوم حمایت قاطع دولت‌های اسلامی از مردم فلسطین و فشار برای قطع فوری بمباران غزه از جمله تاکیدات اصلی رهبر انقلاب اسلامی از آغاز دور جدید درگیری‌های فلسطین بوده است.

از سوی دیگر در این مدت رهبران حماس و نخست‌وزیر عراق با سفر به ایران به دیدار رهبر انقلاب اسلامی رفتند و درباره موضوع فلسطین گفت‌وگو کردند. در ۱۴ آبان خبر دیدار «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین تحولات کرانه باختری بیان کرد.

رهبر انقلاب اسلامی هم با «قدردانی مجدد از صبر و استقامت مردم استوار غزه و اظهار تاسف شدید از جنایات رژیم صهیونیستی که با حمایت مستقیم آمریکا و برخی کشورهای غربی انجام می شود» بر «سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست تاکید کردند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین «لزوم تحرک جدی کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی و حمایت همه‌جانبه و عملی دولت‌های اسلامی از مردم غزه» را مورد تاکید قرار دادند.

در ۱۵ آبان هم «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در سفر خود به تهران به دیدار رهبر انقلاب اسلامی رفت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار تاکید کردند: «اگر کمک‌های تسلیحاتی و سیاسی آمریکا نباشد، کار برای رژیم صهیونیستی قابل ادامه دادن نخواهد بود. آمریکایی‌ها حقاً و انصافاً شریک جرم صهیونیست‌ها در جنایات غزه هستند.»

رهبر انقلاب اسلامی همچنین «لزوم تلاش همه‌جانبه برای افزایش فشارهای سیاسی به آمریکا و رژیم صهیونیستی به منظور توقف بمباران‌ها در غزه» را مورد تاکید قرار دادند و گفتند: «جمهوری اسلامی ایران و عراق با هماهنگی یکدیگر می‌توانند در این زمینه نقش آفرین و تاثیرگذار باشند.»

اقدامات مهم و دیدارهای رهبر انقلاب پس از طوفان الاقصی /متهم اصلی جنگ غزه چه کسی است؟


دیدار نخست‌وزیر عراق با رهبر انقلاب اسلامی

نخست‌وزیر عراق هم در این دیدار خاطرنشان کرد: «دولت و ملت عراق و همچنین جریان‌های سیاسی داخلی، در قضیه غزه در صف اول حمایت از مردم مظلوم این منطقه هستند و دولت عراق تلاش‌های سیاسی گسترده‌ای را برای توقف جنایت‌ها در غزه انجام داده است.»

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: