کد خبر: ۹۶۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
تعداد بازدید: ۸۸
نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تمامی توافقات با طرف افغانستانی منجر به تحقق حق‌آبه رودخانه هیرمند شود چون زندگی یک میلیون نفر از مردمان شمال استان سیستان و بلوچستان وابسته به آورده رودخانه هیرمند است.
سرگزی: طرف افغانستانی به وعده خودشان درباره تحقق حق‌آبه هیرمند عمل کنندبه گزارش خبرداغ ؛ محمد سرگزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر هیات عالی رتبه افغانستان به ایران اظهار کرد: به دنبال انجام این سفر ما به دوستانمان در وزارت خارجه تاکید کردیم که باید تمامی توافقات طرف ایرانی منجر به تحقق حق‌آبه رودخانه هیرمند شود چون زندگی یک میلیون نفر از مردمان شمال استان سیستان و بلوچستان و حیات و ممات آنها وابسته به آورده رودخانه هیرمند است.

وی ادامه داد: باید عزیزان ما در مجموعه دو وزارتخانه خارجه و نیرو و شورای عالی امنیت ملی به عنوان نهاد بالادستی سیاست‌گذار به نحوی جلسات را برگزار کرده که فعالیت‌های اقتصادی، ترانزیتی و حتی حوزه بهداشت منجر به تحقق حق‌آبه هیرمند شود.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خواسته ما این است که در مقابل ارائه خدمات فراوان به برادرانمان در افغانستان و ساکنان آنها در ایران آنها هم به وعده خودشان عمل کنند، قطعا نباید تعامل یک طرفه باشد همان طور که آنها به دنبال تامین منافع خودشان در ارتباط با ایران هستند، ما هم باید منافع مردم ایران را تامین کنیم.

انتهای پیام

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: