کد خبر: ۹۶۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
تعداد بازدید: ۱۱۰
در دیدار معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان و رییس تاجیک کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان، همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

بررسی همکاری ایران و تاجیکستان در بخش انرژی/ تأکید صفری بر اهمیت برگزاری نشست کمیسیون مشترکبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : در دیدار معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان و رییس تاجیک کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان، همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

مهدی صفری بر اهمیت برگزاری نشست کمیسیون مشترک، بررسی همکاری‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی و اهمیت آن در توسعه روابط فیمابین تاکید کرد. او نقش شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های زیربنایی تاجیکستان از جمله ساخت سد و نیروگاه سنگتوده ۲ و تونل استقلال را در توسعه اقتصادی تاجیکستان و روابط اقتصادی دوجانبه مهم دانست و بر لزوم همکاری بین شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد.

همچنین معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بر همکاری در بخش نفت و گاز به‌ویژه اکتشاف، استخراج و پالایش و حضور مدیران و کارشناسان تاجیک در دوره‌های آموزش تخصصی از سوی وزارت نفت اعلام آمادگی کرد.

دلیر جمعه، وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان، سفر رئیس‌جمهوری ایران و مذاکرات با امامعلی رحمان، همتای تاجیک، را مهم ارزیابی و آمادگی کشورش را برای برگزاری شانزدهمین نشست مشترک همکاری اقتصادی دو کشور در اوایل دی‌ماه سال جاری در شهر دوشنبه اعلام کرد. این مقام تاجیک همچنین از همکاری شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی در اجرای پروژه‌های زیربنایی تاجیکستان قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: