کد خبر: ۹۶۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
تعداد بازدید: ۹۶
رئیس دولت سیزدهم در تماس تلفنی با نخست وزیر نروژ، از وی خواست که کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر به بررسی نقض حقوق بشر در اروپا و آمریکا در خصوص جنگ غزه بپردازند.

رئیسی به نخست وزیر نروژ: جنگ با حماس جنگ با دموکراسی است /حماس، دولت منتخب و مشروع غزه استبه گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای «یوناس گاهر اشتوره» نخست وزیر نروژ ضمن استقبال از موضع این کشور در توقف هر چه سریع‌تر جنگ و کشتار غیرنظامیان در غزه، بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای رفع محاصره و امدادرسانی فوری به این منطقه تاکید کرد.

رئیس دولت همچنین از آمادگی وزارت دادگستری نروژ برای تحقیق در خصوص جنایات جنگی در غزه استقبال و آمادگی کشورمان برای همکاری در این زمینه را اعلام و تاکید کرد که نباید جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکایی‌ها از این جنایات بدون کیفر بماند.

رئیسی با بیان اینکه حماس، دولت قانونی، منتخب و مشروع غزه است، تصریح کرد: جنگ با حماس جنگ با دموکراسی است.

رئیسی کشته شدن ۱۰ هزار نفر از جمله ۴ هزار کودک فلسطینی را نتیجه ارسال گسترده سلاح و تجهیزات از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی دانست و افزود: اینکه تقریبا در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه به قتل برسد، مصداق بارز جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و بسیار هولناک است و سکوت مشمئزکننده و حتی حمایت تسلیحاتی و ارسال تجهیزات از سوی آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی گواه استانداردهای دوگانه غرب و شراکت آشکار این کشورها در جنایات صهیونیست‌ها است.

رئیسی با اشاره به صدور حداقل ۱۸۰ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، بی‌اثر بودن این قطعنامه‌ها در تغییر رفتار و عمل رژیم صهیونیستی را خاطرنشان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران راهکاری دمکراتیک و عادلانه برای حل مسئله فلسطین مبتنی بر ایده هر فلسطینی یک رای را ارائه کرده که در سازمان ملل نیز ثبت شده است.

رئیسی در بخش دیگری از این مکالمه با اشاره به فهرست بلند بالای صدها زن و شهروندان عادی که در آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی دیگر از کشورهای غربی مدعی حقوق بشر بدون هیچ دلیل موجهی به دست پلیس این کشورها کشته یا شکنجه شده‌اند، گفت: کشورهای غربی بدون کوچک‌ترین اقدامی برای رسیدگی به چنین اقدامات ضد حقوق بشری در کشورهای خود، با توسل به اخبار و گزارش‌های مغرضانه گروه‌های خاص برای دیگر کشورها پرونده‌سازی کرده و به آنها اتهام نقض حقوق بشر می‌زنند.

رئیس کابینه سیزدهم در این مکالمه خواستار آن شد که کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر به بررسی نقض حقوق بشر در اروپا و آمریکا بپردازند.

«یوناس گاهر اشتوره» نخست وزیر نروژ نیز در این مکالمه تلفنی با بیان اینکه جهان امروز در وضعیت پیچیده و دشواری قرار دارد، تصریح کرد: نروژ از نقش مهم و موثر جمهوری اسلامی ایران در منطقه اطلاع دارد و ضمن قدردانی از تلاش‌های شما در زمینه کنترل تنش‌ها خواهان تعامل با ایران برای یافتن راهکارهای جدید در راستای حل و فصل بحران فلسطین هستیم.

نخست وزیر نروژ با بیان اینکه کشورش بر توقف فوری خشونت و درگیری‌ها تاکید دارد، خاطرنشان کرد: ایران و نروژ می‌توانند با استفاده از کانال‌های دیپلماتیک برای یافتن راهکار توقف فوری درگیری‌ها، رفع محاصره و امدادرسانی به مردم در غزه رایزنی و همکاری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: