کد خبر: ۹۶۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
تعداد بازدید: ۱۰۱
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در گفتگویی با ایسنا خاطرنشان کرد: «رقابت» در انتخابات منطقی‌ترین راه حل برای جلب نظر افکار عمومی، جذب رای دهندگان و افزایش مشارکت اجتماعی است.

توصیه های معنادار پورمحمدی به شورای نگهبان و وزارت کشور /احساس انتخاب آزاد نباید آسیب ببیند /مردم گول شعارها و ظاهرسازی‌ کاندیداها را نمی‌خورندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، مصطفی پورمحمدی به تشریح برنامه‌های این نهاد تشکل سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت که بخش های مهم آن را در ادامه می خوانید؛

*دو وظیفه برای خودمان پیش‌بینی کرده‌ایم. اول، دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات و تلاش برای حضور آنان پای صندوق‌های رای. این‌که مردم امید و انگیزه داشته باشند و پای صندوق‌ها بیایند، برای ما یک هدف است.

 

*مهمترین بخش سرنوشت کشور حوزه حکمرانی و مدیریت کشور است. شکل مطلوب مدیریت کشور این طور است که با حضور، مشارکت و رای مردم انتخاب شود و سامان یابد.

*تبیین این مسئله، توجیه مردم، انگیزه دادن و تشویق کردن آنان به مشارکت کار همه روحانیون و مسوولان کشور از جمله ما در جامعه روحانیت مبارز است. نباید اجازه دهیم برخی القائات منفی و اختلافات و تحلیل‌های ناقص، مردم را نسبت به حضور و مشارکت در انتخابات بی‌انگیزه و بی‌اعتماد کند.

*اگر عیب، نقص، نقد، اعتراض و انتقادی هم هست، باز با شرکت در انتخابات می‌توان بیان کرد نه با قهر با آن. «مشکلات» با قهر کردن حل نمی‌شود.

* انتخابات، میدان رقابت است و هر جریان سیاسی اگر رای مردم را می‌خواهد باید پا به این میدان بگذارد و این را بداند که با تحریم انتخابات یا قهر با صندوق‌ها، نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند. «رقابت» در انتخابات منطقی‌ترین راه حل برای جلب نظر افکار عمومی، جذب رای دهندگان و افزایش مشارکت اجتماعی است.

*موضوع بعدی، پرهیز گروه‌ها و جریان‌های سیاسی از تفرقه است چون هم به ضرر خودشان است و هم به ضرر ملت. از گروه‌های اصولگرا می‌خواهیم اجماع کنند، وحدت داشته باشند و از لیست‌ها یا کاندیداهای واحد حمایت کنند.

* اختلاف و تفرقه چه به اصولگرایان و چه به دیگر تشکل‌ها لطمه می‌زند و نظام انتخابات را با آسیب روبرو می‌کند.

*برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات باید به مسائل مهمی توجه شود. اعتماد عمومی باید ترمیم شود.

*اقدامات چند مجموعه و نهاد در ترمیم اعتماد عمومی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارد. اولین مجموعه «دولت» است؛ چراکه معاش و زندگی مردم را شکل می‌دهد.

*دستگاه‌های اجرایی باید تلاش خود را بیشتر کنند تا با کاهش مشکلات اقتصادی، رضایت جامعه جلب شود.

*رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی دومین مجموعه‌ای هستند که نقش مستقیم و تاثیرگذاری در بهبود اعتماد عمومی دارند. مشکلات جامعه زیاد است. نباید با برخی تحلیل‌ها و موضع‌گیری‌ها آن را چند برابر کرد. صدا و سیما و رسانه‌ها نباید باعث و بانی یاس و ناامیدی جامعه باشند بلکه باید راه‌های عبور از مشکلات را نشان دهند. با برجسته‌سازی نقاط مثبت باید در جامعه امیدآفرینی کرد.

*اتفاقات منفی در هر خانواده، محیط، شهر و کشوری موجب سلب آرامش و انگیزه و ایجاد یاس و ناامیدی می‌شود. مهم از بین بردن آثار منفی اتفاقات و دمیدن مجدد روح امیدواری در جامعه است.

*مقام معظم رهبری متفاوت از رویه همیشگی‌شان در انتخابات‌های گذشته، زودتر از دوره‌های قبل مسئله انتخابات و مشارکت مردم را پیش کشیدند با این حال هنوز فضای مطلوبی برای ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات نمی‌بینیم.

* نقش مجریان و ناظران برای رقابت جریانهای سیاسی و مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اهمیت مضاعف و ویژه‌ای دارد. اصلا صحیح نیست که «احساس انتخاب آزاد» آسیب ببیند زیرا به صورت قانونی رد صلاحیت افراد فاقد صلاحیت در انتخابات توسط شورای نگهبان و وزارت کشور انجام می‌شود و نباید بیش از این مردم را تحت فشار قرار داد. باید برای فهم و انتخاب مردم احترام قائل باشیم.

* فهم سیاسی و اجتماعی جامعه به خوبی در موارد متعدد نشان داده که مردم گول شعارها و ظاهرسازی‌های کاندیداها را نمی‌خورند.

* نباید این حس چه به صورت غلط و چه به صورت درست در جامعه القاء شود که فقط یک جریان سیاسی مشخص، میدان‌دار انتخابات است.

*هیات‌های اجرایی و نظارت باید جوری عمل کنند تا مردم رقابت بین جریان‌های سیاسی را به چشم ببینند بنابراین فضای انتخابات باید هوشمندانه مدیریت شود.

* تاکید داریم کاندیداهای انتخابات علاوه از روحیه انقلابی و ارزشی باید بتوانند بعد از نماینده شدن طرح‌ها و لوایح را با نگاه ملی و نه صرفا منطقه‌ای، مدنظر قرار دهند، رد یا تصویب کنند.

* باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دیدگاه جامعه نسبت به انتخاب کاندیداهای خوب‌تر، تصحیح شود. در این مرحله است که مسئله رای‌آوری کاندیداها اهمیت ویژه پیدا می‌کند. با این نگاه باید با افکار عمومی همدلی کنیم و از افرادی که هم واجد شرایطند، هم مورد پسندشان است و هم رای‌آور هستند، حمایت کنیم هر چند که همه ویژگی‌های آنان تمام و کمال و عالی نباشد.

*طبق وظیفه از لیست واحد اصولگرایان، حمایت می‌کنیم اما اگر اختلافی باشد و لیست واحدی خارج نشود، با موضع‌گیری‌مان اختلافات راتشدید نمی‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: