کد خبر: ۹۵۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
تعداد بازدید: ۸۶
با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طول اجرای برنامه هفتم توسعه، حداقل پنج درصد از منابع بودجه عمومی کشور برای تقویت بنیه دفاعی کشور در بودجه سالانه تخصیص می‌یابد.

۵ درصد از منابع بودجه عمومی به تقویت بنیه دفاعی کشور اختصاص می‌یابدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه بند الف ماده ۱۰۲ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الف ماده ۱۰۲ لایحه برنامه؛ دولت مکلف است در اجرای بند (۲۳) سیاست های کلی برنامه هفتم و به منظور افزایش توان بازدارندگی، پیش کنشگری و دفاعی کشور در تراز قدرت منطقه ای و تأمین منافع و امنیت ملی، حداقل پنج درصد (%۵) از  منابع بودجه عمومی کشور را به عنوان سهم تقویت بنیه دفاعی در ردیف های خاص تقویت بنیه دفاعی (مطابق مصوبه فرماندهی معظم کل قوا)  در بودجه سالانه کشور اختصاص دهد.

منابع و اعتبارات تقویت بنیه دفاعی حسب تأکید فرمانده معظم کل قوا به طور کامل تأمین می گردد، چنانچه به هر دلیلی امکان تأمین نباشد، دولت مکلف است در صورت درخواست ستادکل نیروهای مسلح، بخشی از سهم تعیین شده را به صورت انواع نفت خام و میعانات گازی تحویل نماید.

نیروهای مسلح مجازند بخشی از سهمیه نفت خام و میعانات گازی را جهت صادرات فراورده و مشتقات آن در پالایشگاه ها و پتروشیمی های تابعه و مرتبط استفاده نمایند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: