کد خبر: ۹۵۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
تعداد بازدید: ۱۱۱
در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است: سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس آمد. ایشان هم سفر آقای خرازی به عراق را به نفع عراق و به ضرر ایران می‌داند و گفت، چیزی به دست نیاورده‌اند.

جزئیاتی از دیدار و گفت‌وگوی سردار سلیمانی با مرحوم هاشمی رفسجانی/ اعتبارنامه حدادعادل چطور در مجلس ششم تایید شد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز یکم آبان از دیدار با یکی از نمایندگان مجلس ششم و مناسبات سیاسی آن مجلس نوشته‌است. او همچنین دیداری با قاسم سلیمانی را روایت کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی فسنجانی را می‌خوانید.

آقای [سیدمحمد] جهرمی [معاون اجرایی شورای نگهبان] آمد. گزارش اقدامات مربوط به سازماندهی اداری شورای نگهبان را داد و در مورد وقت انتخابات ریاست‌جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس [ششم] و نیز کامپیوتری‌کردن شمارش‌ آرا مشورت نمود و گفت، جمعی از افراد، مشغول جمع‌آوری وعده‌های عمل‌نشده آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] هستند.

آقای [حمیدرضا] حاج‌بابایی، نماینده همدان آمد و گفت‌ برای هماهنگی در مقابل مشارکتی‌ها، مجموعه‌ای از جناح‌های راست، مستقل و چپ ارزشی را [در مجلس] تشکیل داده‌اند که آثارش در رأی عدم اعتماد به آقای [نصرت‌الله] جهانگرد [نامزد وزارت پُست و تلگراف و تلفن] و نیز در رأی امروز به اعتبارنامه آقایان [غلامعلی] حداد [عادل] و [سیدعلی‌اکبر] محتشمی، بروز کرده است؛ خواست که به [حزب] کارگزاران [سازندگی] توصیه کنم با آنها همکاری کنند.

آقای مسیح مهاجری [مشاور رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. از عدم قاطعیت رهبری در مقابل مخالفان انتقاد دارد. بیانیه‌ای از نهضت آزادی را آورد که صریحاً جواب اظهارات رهبری، در سخنرانی در جمع یاران امام علی(ع) را داده‌اند. گفت، دفتر رهبری به آقای [غلامحسین] محسنی‌اژه‌ای‌ [دادستان ویژه روحانیت] گفته که به فتوای رهبری، آقای [حسن یوسفی] اشکوری، مرتد نیست و لذا دادگاه با اینکه حکم اعدام را صادر کرده، قرار است در تجدیدنظر جبران‌ کند.

عصر آقای [سیدمحمدباقر] حکیم [رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق] آمد. از نحوه سفر آقای [کمال] خرازی [وزیر امور خارجه] به عراق و در جریان نگذاشتن ایشان گله داشت و از مخالفت‌هایی که در عراقی‌های موجود در ایران، علیه ایشان و مجلس‌ اعلا می‌شود، اظهار ناراحتی‌ کرد.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس آمد. ایشان هم سفر آقای خرازی به عراق را به نفع عراق و به ضرر ایران می‌داند و گفت، چیزی به دست نیاورده‌اند. توضیحاتی در مورد انتفاضه فلسطین داد و گفت، ادامه خواهد یافت. تحرک عمل ایران را ناکافی می‌داند و پیشنهاد دارد که کمک‌های مالی و تسلیحاتی و تبلیغاتی، زیاد بشود.

اعلامیه پایانی [اجلاس فوق‌العاده] سران [اتحادیه] عرب [در قاهره] منتشر شد؛ با اینکه در مورد روابط با اسرائیل و بسیاری موارد دیگر و کمک مالی و... نکات خوبی دارد، اما از سوی سران حماس و جهاد [اسلامی فلسطین] محکوم شده و آن را ضعیف‌ گفته‌اند، ولی بیش از حد انتظار محافل، واقع‌بین است. انتفاضه هم شدت یافت و تظاهرات علیه بیانیه هم انجام شده است. عفت و سارا [دختر فاطی]، از سفر عُمره مراجعت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: