کد خبر: ۹۵۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
تعداد بازدید: ۱۱۴
عضو هیت رئیسه مجلس در رشته توئیتی را درباره مصوبه مجلس برای تشکیل سازمان مهاجرت منتشر کرد.

چرا ایجاد سازمان ملی مهاجرت ضروری‌ است؟به گزارش خبرداغ به نقل از  خانه ملت، محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در ایکس (توئیتر سابق) نوشت:
‏ما تنها کشور مهاجرپذیر دنیا نیستیم؛ مهاجرت موضوعی جهانی‌ است و محدود به یک قوم ،کشور یا ملیت نمی‌شود،موضوعی انسانی، اجتماعی و‌ چند لایه است که باید مدبرانه و به ‌دور از احساسات،هیجانات و جوسازی به آن پرداخت.

در این رشتو به این سوال پاسخ می دهم که ضرورت تشکیل سازمان مهاجرت چیست؟

موضوع مهاجرت بحثی جهانی و دارای قواعد و قوانینی مشخص است.
از تصویب و اجرای قوانین اقامت و‌ مهاجرین در کشور ما قریب به یک قرن ‌می گذرد و امروز آن قوانین دیگر کارایی لازم را ندارند و پاسخگوی نیاز جامعه نیستند، پس بروز رسانی قوانین و رفع خلا‌های قانونی و ساختاری گامی ضروری‌ است.

آنچه که امروز سبب شکل‌گیری برخی گلایه‌ها و نگرانی‌ها از ناحیه مردم شده، علت عدم بروزرسانی قوانین و ساختار اداری متناسب با موضوع، تاخیر در تصمیم‌ گیری و سهل انگاری مسئولین در این حوزه  بوده است.
چرا ایجاد سازمان ملی مهاجرت ضروری‌ است ؟

مجموعا ۲۴ دستگاه اجرایی و نهاد در بحث اتباع خارجی تصمیم‌گیر هستند و تداخل وظایف مانع از مدیریت واحد در پرداختن به این مهم و بروز آسیب‌هایی در حوزه اجتماعی،امنیتی  شده‌است.
سال‌های اخیر نسبت به ورود اتباع غیرقانونی سهل انگاری و مماشات شده و این رویکرد نیازمند نظارت ‌است.

تاکنون سامانه‌ای واحد و برخط هویتی برای ارایه خدمات،کنترل و نظارت بر تردد و حضور اتباع خارجی تا امروز نداشته‌ایم و ایجاد این سامانه به حضور اتباع نظم و نظارت می‌بخشد،و مانع بروز آسیب‌های احتمالی می‌شود.

ساختار و سیستم اداری امروز پاسخگوی بیش از ۸ میلیون اتباع نیست و حرفه‌ای و تخصصی شدن آن ضرور‌ی است. ساماندهی و تجمیع وظایف مربوط به اتباع خارجی-مجاز و غیر مجاز- در قالب سازمان مهاجرت منجر به استفاده درست و متناسب با شرایط روز دنیا از ظرفیت مهاجران درحوزه کار و سرمایه گذاری و دیگر بسترها می شود.
شورای عالی‌امنیت ملی و وزارت کشور متولی تهیه سند سیاستی و برنامه ریزی در این‌باره و پیشنهاد دهنده به مجلس برای تصویب تشکیل سازمان ملی مهاجرت هستند.
توجه به حقوق و‌کرامت و تکالیف اتباع خارجی وظیفه دینی و انسانی و قانونی  همه مااست./

پایان پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: