کد خبر: ۹۵۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
تعداد بازدید: ۷۵
با تصویب مجلس، وزارتخانه‌های نیرو و نفت به فراهم کردن آب، برق و گاز مجتمع‌های شیلاتی و سوخت مورد نیاز برای توسعه ناوگان صید فراساحلی شدند.

الزام وزارتخانه‌های نیرو و نفت به تامین آب، برق و گاز مجتمع‌های شیلاتیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز دوشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بندهای ب و پ ماده ۶۳ این لایحه را تصویب کردند و بند الف برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

طبق این مصوبه، به منظور افزایش صید محصولات شیلاتی کشور و ارتقای نقش و جایگاه پروتئین دریایی در سبد غذایی خانوارها اقدامات زیر انجام می‌گردد:

ب- وزارتخانه‌های نیرو و نفت موظفند آب، برق و گاز مجتمع‌های شیلاتی و سوخت مورد نیاز برای توسعه ناوگان صید فراساحلی را فراهم کنند.

پ- وزارت جهاد کشاورزی موظف است با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز پرورش ماهی در قفس و تسهیل شرایط لازم برای ایجاد مراکز خوراک ماهی و میگو و تکثیر ماهیان اقدام کند.

در بند الف ارجاعی به کمیسیون نیز آمده است: « سازمان حفاظت محیط زیست کشور مکلف است با همکاری وزارتخانه‌های نفت، کشور و صنعت، معدن و تجارت، نسبت به مدیریت (کنترل) دفع پسماندها و آلاینده‌های نفتی، صنعتی و شهری در محیط‌های دریایی اقدام نماید.»

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: