کد خبر: ۹۵۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
تعداد بازدید: ۹۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح چشم‌انداز طرح «زنگ سینما» گفت: این نهاد آمادگی دارد با استانداردسازی ۵۰۰ سالن آموزش و پرورش برای نمایش فیلم کمک کند تا این سالن‌ها به چرخه نمایش در طرح اضافه شوند.

وزیر فرهنگ: آماده کمک به استانداردسازی ۵۰۰ سالن آموزش و پرورش برای نمایش فیلم هستیمبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین محمدمهدی اسماعیلی در آستانه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به مباحث راهبردی و اجرایی «زنگ سینما» در جلسه اخیر شورای عالی سینما اظهارداشت: قرار شد که ما در شورای عالی آموزش و پرورش راهکارهای اجرایی و عملیاتی موضوع را جمع‌بندی و ابلاغ کنیم.

وی درباره پیگیری این ایده گفت: با گفت و گوهایی که داشتیم، وزیر آموزش و پرورش در تلاش است تا در کمترین زمان اجرایی شدن، این طرح را پیگیری کند.

اسماعیلی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد به استانداردسازی ۵۰۰ سالن آموزش و پرورش برای نمایش فیلم کمک کند تا این سالن‌ها به چرخه نمایش زنگ سینما اضافه شوند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: برای استانداردسازی سالن‌ها مذاکرات در حال انجام است، در تهران این کار را آغاز کردیم و برای اجرای آن در فرهنگسراها هم آماده هستیم.

وی درباره کمک گرفتن از مدارس در این طرح اظهارداشت: در حال حاضر ساخت یک سینمای مستقل هزینه بسیاری دارد. آموزش و پرورش آماده است که سالن‌هایش را به چرخه استاندارد سالن‌های سینما اضافه کند و ما می‌توانیم با آنها همکاری داشته باشیم تا دانش‌آموزان دست‌کم فصلی یک‌ بار به سینما بیایند.

اسماعیلی درباره تأثیر حضور دانش‌آموزان در سینما گفت: ما امسال ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز داریم، اگر بتوانیم بخش زیادی از مخاطب را به چرخه تماشاگران سینما اضافه کنیم، روند بسیار خوبی در سینما شکل می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد: به‌ زودی در این زمینه تفاهمنامه‌ای منعقد خواهد شد تا بتوانیم بخشی از مخاطبان اصلی کودک و نوجوان را به جمع مخاطبان سینما به ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان اضافه کنیم. امیدواریم اینگونه تصمیم‌ها راهبری باشد تا از این رهگذر جریان تولید و اکران سینمای کودکان و نوجوانان رونق بیشتری بگیرد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان به دبیری مجید زین‌العابدین و با همکاری سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه امسال (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: