کد خبر: ۹۵۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
تعداد بازدید: ۱۶۵
رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین گفت: با سیاست‌های وزارت رفاه و پیگیری‌های شرکت شستا سفر‌های متعددی به کشور‌های آسیایی و آفریقایی صورت گرفته سرمایه گذاری‌هایی نیز انجام شده تا بتوانیم در آینده حجم صادرات را که در حال حاضر زیر ۳۰ میلیون دلار است به ۳ برابر افزایش دهیم.

میزان و سرعت تخصیص ارز بزرگترین چالشبه گزارش خبرداغ ، بهروز براتی سده، رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص این شرکت اظهار کرد: شرکت "تیپیکو" در درجه اول به عنوان بزرگترین هلدینگ دارویی کشور روی دارو‌های با فن آوری نوین در حال سرمایه گذاری است. همچنین با توجه به نیازمندی‌ها و بازار داخل، دارو‌های موردنیاز کشور را با هماهنگی سازمان غذا و دارو تولید می‌کند تا کمبود‌ها را جبران کند.

وی افزود: توسعه خطوط و ایجاد دارو‌های جدید از برنامه‌های در دست اقدام "تیپیکو" است تا بتواند برای شرکت ارزش افزوده ایجاد کند.

رئیس هیات مدیره "تیپیکو" درباره سهم بازار این شرکت بیان کرد: "تیپیکو" حدود ۳۰ درصد از بازار داروی کشور را در زمینه تولید و مواد اولیه در اختیار دارد. البته سه شرکت پخش بزرگ نیز زیرمجموعه "تیپیکو" هستند.

براتی با اشاره به چالش‌های موجود "تیپیکو" ادامه داد: در حال حاضر مهمترین چالش ما تخصیص ارز است. با وجود اینکه در تولید مواد اولیه، ۴۰ درصد از سهم بازار را پوشش می‌دهیم، فقط ۱۰ درصد از ارز توزیع شده به "تیپیکو" اختصاص یافته است. هم میزان ارز و نیز سرعت تخصیص ارز در حال حاضر بزرگترین مشکل "تیپیکو" به شمار می‌رود.

وی درباره بازار‌های صادراتی این شرکت خاطرنشان کرد: با سیاست‌های وزارت رفاه و پیگیری‌های شرکت شستا سفر‌های متعددی به کشور‌های آسیایی و آفریقایی صورت گرفته سرمایه گذاری‌هایی نیز انجام شده تا بتوانیم در آینده حجم صادرات را که در حال حاضر زیر ۳۰ میلیون دلار است به ۳ برابر افزایش دهیم.

رئیس هیات مدیره "تیپیکو" گفت: به دلیل اینکه سهامدار اصلی "تیپیکو" شرکت شستا بوده و "شستا" نیز زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی است، در حقیقت سهامداران اصلی آن بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند. هر کمکی که دولت از باب آیین نامه، تسهیلات و قانونگذاری به این شرکت انجام دهد در حقیقت برای قشر بازنشسته انجام شده است. امیدواریم ما نیز در شرکت بتوانیم با افزایش بازدهی سود سالانه را افزایش دهیم و خاطره خوبی برای سهامداران به وجود آوریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: