کد خبر: ۹۵۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
تعداد بازدید: ۱۱۵
این روزها مباحث مربوط به مهاجران افغانستانی داغ شده است. کار به جایی رسیده که حتی امام جماعت شیعه یکی از مساجد کابل هم دست به انتقاد از نمایندگان ایرانی زده و گفته است «شما اگر بیل‌زن هستید بروید باغچه خودتان را بیل بزنید!».

روایت روزنامه اصولگرا از تلاش عده‌ای برای ایجاد شکاف بین ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها؛ این توطئه غرب استبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه قدس : این روزها مباحث مربوط به مهاجران افغانستانی داغ شده است. کار به جایی رسیده که حتی امام جماعت شیعه یکی از مساجد کابل هم دست به انتقاد از نمایندگان ایرانی زده و گفته است «شما اگر بیل‌زن هستید بروید باغچه خودتان را بیل بزنید!».

در این گزارش آمده است:

در اینکه شکاف اجتماعی ایجاد شده میان ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها ریشه‌ای چند دهه‌ای دارد شکی نیست اما چرا این روزها موج نفرت میان دو ملت بیشتر تقویت می‌شود؟

نفرت‌پراکنی میان ایران و افغانستان تنها یکی از قطعات پازل محسوب می‌شود. غرب تنها یک هدف را دنبال می‌کند؛ «باز کردن جبهه‌ای جدید برای درگیر کردن ایران».
دولت سیزدهم با اتخاذ سیاست همسایگی همزمان با اینکه تخم‌مرغ‌های جمهوری اسلامی ایران را از سبد اروپا و آمریکا برداشت، آن‌ها را در منطقه و همچنین کشورهای همسو یا بی‌طرف در سطح جهان توزیع کرد. به این شکل توانست سیاست فشار حداکثری غرب که مبتنی بر تحریم‌های ناجوانمردانه و انزوای سیاسی ایران بود را بی‌اثر کند.

به‌ عبارت دیگر، سیاست همسایگی دولت نه ‌تنها اهرم‌های فشار غرب را از دست او گرفت و عملاً آن را به فرصتی در خدمت توسعه زیرساختی کشور تبدیل کرد بلکه با نزدیک کردن ایران به کشوری مثل عربستان عملاً دشمن را در منطقه خلع سلاح کرد. با از دست دادن این اهرم‌ها غرب تلاش می‌کند بتواند اهرم‌های جدید را فعال کند. از همین روی در نخستین اقدام سراغ شکاف‌های اجتماعی قدیمی رفته و البته که در این مسیر از هر دروغی هم فروگذار نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: