کد خبر: ۹۵۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
تعداد بازدید: ۸۵
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عدم توجه به معضلات زیرساخت‌های آب، برق و گاز و محدود شدن اشتغال به کسب و کارهای خرد و خانگی را از جمله ایرادات لایحه برنامه هفتم توسعه مطرح کرد.

نوروزی: برخی احکام لایحه برنامه هفتم قابلیت اجرا نداردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، رحمت‌الله نوروزی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با کلیات این لایحه گفت: در این برنامه ۱۶ هزار همت بار مالی بر دولت تحمیل و ۳ هزار همت از درآمدهای دولت کاسته، ۹۹۱ حکم به برنامه اضافه، ۲۷ نهاد و سازمان جدید اضافه، ۳۵ حکم اصلاح ساختاری حذف و ۱۱۸ حکم به جزییات مصوب اضافه شده است.

وی حذف نگاه مسئله محوری و همچنین ماهیت بودجه‌ای لایحه را از ایرادات وارد بر لایحه برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و افزود: عدم توجه به معضلات زیرساخت‌های آب، برق و گاز و همچنین عدم توجه به آفات دخالت مدیریت دولتی اعم از قیمت گذاری و ممنوعیت صادرات، محدود شدن اشتغال به کسب و کارهای خرد و خانگی، عدم توجه کافی به متغیرهای کلان در گسترش فقر، عدم توجه کافی به توسعه صنعتی مناطق محروم، وجود ناهماهنگی بین بخشی، عدم توجه به مسائل کلان آب و تغییر اقلیم و نیز عدم ارائه پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و گاز دیگر ایرادات وارد بر لایحه برنامه هفتم توسعه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در برنامه هفتم به موضوع امنیت غذایی توجه نشده است»، اظهار کرد: کلی بودن احکام در حوزه آسیب‌های اجتماعی، نپرداختن به اولویت نخست کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی یعنی اعتیاد و عدم توجه کافی به برنامه راهبردی اساسی در حوزه سرمایه انسانی دولت از دیگر ایرادی است که به لایحه برنامه هفتم وارد است.

نوروزی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به موضوع صندوق‌های بازنشستگی گفت: امروز صندوق‌های بازنشستگی با مشکلاتی مواجهند که باید در برنامه هفتم به آن پرداخته شود. همچنین باید مسائل مربوط به بازنشستگان مورد توجه قرار بگیرد. باید توانمند سازی در نیروی انسانی را در چهل ساله دوم انقلاب  داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ضمن تشکر از ریاست محترم مجلس به جهت حضور در جلسات کمیسیون تلفیق و همچنین تلاش اعضای این کمیسیون، برخی فصل بندی‌های لایحه برنامه هفتم اشکال دارد و در مواردی تناقضاتی وجود دارد و قابلیت و ضمانت اجرایی ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: امیدوارم لایحه‌ برنامه هفتم مجدداً با حضور کارشناسان و مراکز پژوهشهای دستگاهای مختلف و اساتید دانشگاه و نخبگان در کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار بگیرد و مشکلات موجود برطرف شود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: