کد خبر: ۹۵۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
تعداد بازدید: ۱۳۱
یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از تعلل در رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات پیرامون طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور انتقاد کرد.

انتقاد حاجی‌دلیگانی از تاخیر در رسیدگی به طرح اصلاح قانون کنکوربه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای اعمال ماده ۱۰۰ در خصوص طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بیان کرد: بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در کنکور شرکت می‌کنند و حدود چهار میلیون افراد از جامعه درگیر کنکور هستند. از بیستم خردادماه امسال که گزارش کمیسیون آموزش در این خصوص تهیه شده ما این جمعیت را بین زمین و هوا نگه داشته‌ایم و در این زمینه تصمیم‌گیری نکردیم. این سرمایه اجتماعی که در این مدت آسیب دیده است چه کسی پاسخ می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: چرا چنین رفتارهایی با مردم می‌کنیم؟ چرا به موقع کار خود را انجام نمی‌دهیم؟ این گزارش را باید به موقع بررسی می‌کردیم یا رای می‌آورد یا رای نمی‌آورد، سرمایه اجتماعی نظام به راحتی به وجود نیامده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جوان مردم می‌خواهد درس بخواند اما نمی‌داند برنامه برای سال آینده چگونه است. مجلس شورای اسلامی برای تصمیم گیری و مصوب کردن نباید خودش را منتظر دیگران بگذارد. ما نباید معطل بمانیم تا ببینیم نظر شورا در این خصوص چه است؟ این مسیر، مجلس را به ناکجا آباد می‌برد. مگر ما اصل عدم تداخل قوا در امور یکدیگر را نداریم؟ چرا امورات مردم را به درستی پیش نمی‌بریم. این رویه برای مجلس یازدهم خوب نیست.

عبدالرضا مصری که اداره جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی بیان کرد: آنچه که اکنون در مجلس شورای اسلامی طرح شده است اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بوده که در سال ۱۳۹۲ تصویب شده است. اکنون مجلس قصد دارد قانونی که قبلا به تصویب خود رسیده است را اصلاح کند و ما با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یا سایر مراکز تصمیم‌گیر کاری نداریم.

وی ادامه داد: ما طرح‌های یک فوریتی و دو فوریتی زیادی داریم طبیعتا نمی‌رسیم همه موارد دو فوریتی را ظرف ۴۸ ساعت بررسی کنیم این ظرفیت در آیین‌نامه وجود دارد که براساس ماده ۱۰۰ همکاران درخواست بررسی اولویت‌دار را مطرح کنند. اکنون نیز براساس ماده ۱۰۰ عده‌ای از همکاران درخواست بررسی اولویت‌دار گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات را مطرح کردند اگر همکاران موافقت کنند خارج از نوبت بررسی می‌شود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: