کد خبر: ۹۵۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
تعداد بازدید: ۱۵۰
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی با قید و بندهایی که گذاشته، امکان صادرات پسته را فراهم نمی‌کند از این رو یا صادرات نخواهیم داشت یا قاچاق صورت می‌گیرد.

نماینده رفسنجان: قید و بندهای صادرات پسته برداشته شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، حسین جلالی نماینده رفسنجان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ صحن مجلس در تذکری با اشاره به دغدغه پسته کاران کشور اظهار کرد: با وجود آنکه کشاورزانی که محصول پسته دارند در زمینه صادرات محصول خود با مشکل مواجه هستند، اینکه کود و ماشین‌آلات با ارز آزاد تهیه شود اما در صادرات محصول ارز نیمایی محاسبه شود، تبعیض‌آمیز است.

وی افزود: بانک مرکزی با قید و بندهایی که گذاشته، امکان صادرات پسته را فراهم نمی‌کند از این رو یا صادرات نخواهیم داشت یا قاچاق صورت می‌گیرد. ۳ میلیارد دلار برای خشکبار نمی‌تواند کمک کننده باشد و از سوی دیگر بعد از یک قرن آمریکا جایگاه پسته را تصاحب می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه چین و روسیه می‌گویند به استاندارد پسته نیازی ندارند، به نظر می‌رسد که باید استاندارد اجباری از این محصول برداشته شود؛ از سوی دیگر پسته تنوع بسیاری دارد که در دست تولیدکنندگان خرد است و امکان شناسنامه‌دار کردن آن وجود ندارد.

جلالی همچنین در تذکر دیگری عنوان کرد: حذف معدل از کنکور تبعیض برای دانش‌آموزان مناطق محروم است و باید این موضوع برطرف شود. از سوی دیگر انتظار می‌رود جلوی بی‌قانونی بانک‌ها در ارائه وام مسکن، جوانی جمعیت و ازدواج گرفته شود. همچنین باید به مدارس غیردولتی که به اشتغال کمک کرده‌اند، تسهیلات داده شود تا تعطیل نشوند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: