کد خبر: ۹۵۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۱۰۴
دیدار هزاران نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان با رهبرانقلاب، در عین حال که نشان دهنده پیوند و الفت آنان با جمهوری اسلامی ایران بود، به همان اندازه خشم و عصبانیت شبکه‌های فارسی زبان خارجی را به همراه داشت.

خشم شبکه‌های بیگانه از دیدار مردم بلوچ با رهبرانقلاب/ هر که لباس سفید دارد بلوچ نیست؛هر که ریش دارد آخوند نیست!به گزارش خبرداغ به نقل از ایران: دیدار هزاران نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان با رهبرانقلاب، در عین حال که نشان دهنده پیوند و الفت آنان با جمهوری اسلامی ایران بود، به همان اندازه خشم و عصبانیت شبکه‌های فارسی زبان خارجی را به همراه داشت.

شدت این خشم به حدی بود که آنان را به آشفتگی روانی و هذیان گفتاری واداشت، تا جایی که بیشترین توهین‌ها را خطاب به مردم بلوچ ابراز کردند.

یک زن به اصطلاح فعال بلوچ در مصاحبه با اینترنشنال دراین‌باره ادعا کرد: «یک عده با ریش و سبیل، لباس مردم سیستان را پوشیدند!» در همین برنامه، محمد نوری زاد، عنصر ضدانقلاب شناخته شده نیز در توهینی آشکار به مردم بلوچ و چهره‌های حاضر در دیدار با رهبر انقلاب، مدعی شد: «اینها کارگران سیستانی‌اند، آب و برق و نان ندارند، چیزی به آنان می‌دهند و آنان را به آنجا می‌برند.»

در میان همه این توهین‌ها، عجیب‌تر از همه، توهینی بود که یک فرد بلوچ به قوم خود کرده بود. این فرد در شبکه بهایی منوتو ادعا کرد: «در بلوچستان با چند میلیون جمعیت، می‌توانید یک درصد را در لباس آخوند و بلوچ و رانت و سپاه پیدا کنید. کسی که لباس بلوچی دارد، حتماً بلوچی نیست، کما اینکه کسی که ریش دارد، حتماً آخوند نیست.»

این خشم و به همراه آن، توهین بی‌سابقه به قوم بلوچ که پیوندی تاریخی با ایران و پیوندی عمیق با جمهوری اسلامی ایران دارند، نشان‌دهنده اثرگذاری و معنابخشی دیدار اخیر آنان با رهبر انقلاب است؛ دیداری که همه نقشه‌های ضدانقلاب برای القای شکاف میان این مردم و نظام را نقش برآب کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: