کد خبر: ۹۵۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
تعداد بازدید: ۷۶
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از انجام مطالعات دانشگاهی برای انتقال آب از دریاچه وان در ترکیه به دریاچه ارومیه خبر داد.

انجام مطالعات برای انتقال آب از دریاچه وان در ترکیه به دریاچه ارومیهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، سید محمدرضا میرتاج الدینی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: برای وضعیت دریاچه ارومیه جلسات متعددی در دولت و مجلس طی دو ماه گذشته برگزار شده است و معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه و دبیر این ستاد پیگیر کارها بودند. از مجموع طرح‌ها و پیشنهادات انجام شده، عمده پروژه‌های سخت‌افزاری انجام شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه برای سال جاری حدود ۲۳۰۰ میلیارد اعتبار درخواست کرده که بخشی از آن تخصیص یافته و بخش باقی مانده نیز باید تخصیص یابد. باید آب وجود داشته باشد تا از این پروژه‌های سخت‌افزاری استفاده شود. با توجه به اینکه بارش در گذشته کم بوده نتوانستند به موقع از سد کانی‌سیب رهاسازی کنند اما از آنجا که با توجه به بارش‌های اخیر وضعیت بهتر شده باید هرچه سریعتر رهاسازی انجام شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چهار دانشگاه مطالعات علمی و پژوهشی را برای انتقال آب از دریاچه وان در ترکیه به ارومیه انجام داده‌اند که فاصله ۱۶۰ کیلومتری با یکدیگر دارند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: