کد خبر: ۹۵۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
تعداد بازدید: ۸۸
نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم جذب جوانان حوزه انتخابیه خود در مجتمع گازی عسلویه و بی توجهی به بومی گزینی در این مجتمع، گفت: تامین اعتبار برای اصلاح جاده مرسوم به مرگ فیروزآباد- جم- عسلویه ضروری است.

جوانان لامرد و مهر از استخدام در مجتمع گازی عسلویه محروم شده اند/ ضرورت تامین اعتبار برای اصلاح جاده مرسوم به مرگ فیروزآباد- جم- عسلویهبه گزارش خبرداغ به نقل از خانه ملت، سیدموسی موسوی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 21 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: در ابتدا از تلاش های دولت سیزدهم و خاصه ریاست محترم جمهور در حوزه های مختلف، همچنین در پیش گرفتن دیپلماسی فعال در سیاست خارجی، آزادسازی پول های بلوکه شده و تخصیص مناسب به پروژه های عمرانی قدردانی می کنم و امیدوارم حاصل این تلاش ها هرچه سریع تر در سفره اقتصاد و معیشت مردم آثار خود را نشان دهد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از ملت و دولت عراق به دلیل میزبانی از زائران حسینی در ایام اربعین تشکر می کنم و از ارکان مختلف دولت، مردم شریف استان ها و شهرهای مرزی، نیروهای انتظامی و مرزبانی و نیروهای امنیتی، موکب داران عزیز و خاصه موکب داران خدوم شهرستان های لامرد و مهر قدردانی می کنم.

وی افزود: ریاست محترم جمهور براساس مصوبه هیات دولت در سال 1391 و سپس شیوه نامه اجرایی وزارت نفت عنوان مجتمع گاز پارس جنوبی نیروهای جویای کار شهرستان های لامرد، مهر و پارسیان که در شعاع 100 کیلومتری عسلویه قرار دارند بومی محسوب می شوند و فاصله لامرد و مهر با پارس جنوبی به لحاظ هوایی 30 کیلومتر و زمینی 45 کیلومتر است اما چندسالی است که مردم منطقه از این امتیاز محروم هستند و اخیرا در فراخوان جذب حدود 800 نفر در مجتمع گاز عسلویه مردم لامرد و مهر محروم شده اند این در حالی است که شهرها و مناطقی که 300 کیلومتر تا پارس جنوبی فاصله دارند، بومی تلقی می شوند لذا خواهشمند است وزارت نفت و شخص جناب آقای رئیسی به این مهم ورود کرده و مانع تضییع حق بزرگ و آشکار جوانان مستعد لامرد و مهر شوند. بنده نیز از تمامی راهکارها جهت حل این مشکل استفاده می کنم.

موسوی اظهار کرد: جناب آقای رئیسی؛ رانندگان ترابری سبک منطقه عملیاتی پارسیان چندین سال است که مطالباتی دارند و بنده نیز پیگیری های فراوانی در این حوزه داشته ام. یادآوری می کنم در سفر حضرتعالی به عنوان ریاست قوه قضائیه در سال 1400 در فارس و شیراز به عنوان مجمع نمایندگان استان فارس این مشکل را مطرح کرده و تقاضای رسیدگی کردم هرچند اخیرا وزارت نفت اصلاحات و امتیازاتی در حقوق و مزایای این عزیزان لحاظ کرده است اما درخصوص تبدیل وضعیت آن ها اقدامات بیشتر و جدی تری لازم است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: شورای عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام به گونه ای تصمیم گیری کند که قانون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی اجرایی شود. همچنین اجرای دقیق و کامل طرح رتبه بندی معلمان، بکارگیری نیروهای پیش دبستانی و نهضتی و غیرانتفاعی در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش با کمبود شدید معلم مواجه است ضرورت دارد.

این نماینده مجلس همچنین افزود: از دولت محترم تقاضا دارم اعتبار کافی جهت ساخت جاده بسیار خطرناک و مرسوم به مرگ فیروزآباد- جم- عسلویه در نظر بگیرد و برای 4 خطه شدن این محور اعتبارات لازم تامین شود.

موسوی با بیان اینکه امیدوار است در تنظیم آئین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده دقت شود، اضافه کرد: امیدوارم آنقدر زنگوله به پای این مصوبه بسته نشود که در زندگی مردم نقش و تاثیری نداشته باشد./

پایان پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: