کد خبر: ۹۵۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
تعداد بازدید: ۱۲۳
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با تاکید بر اینکه در بازار تخم‌مرغ افزایش قیمت نداشته‌ایم و گران‌فروشی هم در کار نیست، گفت: تغییر اندک نرخ‌های الان به سبب افزایش میزان مصرف و همچنین جبران هزینه‌های تولیدکنندگان است و به هیچ وجه گرانفروشی محسوب نمی‌شود.

تخم‌مرغ گران شد؟/ قیمت هر شانه ۳۰ عددی و تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی را ببینیدبه گزارش خبرداغ به نقل از همشهری :مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با تاکید بر اینکه در بازار تخم‌مرغ افزایش قیمت نداشته‌ایم و گران‌فروشی هم در کار نیست، گفت: تغییر اندک نرخ‌های الان به سبب افزایش میزان مصرف و همچنین جبران هزینه‌های تولیدکنندگان است و به هیچ وجه گرانفروشی محسوب نمی‌شود.

رصد بازار نشان می‌دهد قیمت تخم‌مرغ در چند روز اخیر افزایش پیدا کرده است. در حالی که چند روز پیش در سوپرمارکت‌های مرکز شهر هر عدد تخم‌مرغ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان بود در حال حاضر به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که برخی مغازه‌ها هر عدد تخم‌مرغ را بعضا تا ۵ هزار تومان هم می‌فروشند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در پاسخ به اینکه علت افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر چه بوده است؟ به همشهری آنلاین گفت: ما افزایش قیمت نداشته‌ایم چرا که در نیمه اول سال مصرف تخم‌مرغ کاهش می‌یابد و با کاهش مصرف، واحدهای مرغداری با زیان بسیار زیاد اقدام به تولید می‌کنند یعنی درواقع، در بهار و تابستان تولیدکنندگان ما محصول خود را زیر قیمت مصوب که دولت قبلا اعلام کرده است عرضه می‌کنند. در حال حاضر هم هنوز تخم‌مرغ به قیمت مصوب نرسیده اما نسبت به ماه‌های قبل ضرر و زیان تولیدکننده کمتر شده است.

محمد مرادی با تاکید بر اینکه ما افزایش قیمت نداشته‌ایم و گران‌فروشی هم در کار نیست، گفت: تغییر اندک نرخ‌های الان به سبب افزایش میزان مصرف و همچنین جبران هزینه‌های تولیدکنندگان است و به هیچ وجه گرانفروشی محسوب نمی‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در مورد علت تفاوت قیمت تخم‌مرغ در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌های سطح شهر هم گفت: مشکل از مغازه‌داران است و شبکه بازرسی و نظارت بر بازار هم باید به این موضوع رسیدگی کند.

مرادی در مورد قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها گفت: ما هر کیلو تخم‌مرغ را درب مرغداری‌ها و واحدهای تولیدی به قیمت ۴۵ تا ۴۷ هزار تومان عرضه می‌کنیم.

تخم‌مرغ گران می‌شود؟

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در مورد احتمال افزایش قیمت تخم‌مرغ در فصل سرد سال بیان کرد: در حال حاضر ما در پرمصرف‌ترین ماه سال که شهریور است قرار داریم و از نظر میزان مصرف تخم‌مرغ در اوج هستیم چون بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نزدیک است و مصرف تخم‌مرغ در بخش صنعتی بسیار بالاست با این وجود در شرایط فعلی تولید بیشتر از نیاز است و هیچ کمبودی در این بخش نداریم.

مرادی ادامه داد: بر این اساس با توجه به اینکه در تولید تخم‌مرغ کمبودی نداریم فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت هم نداریم مگر اینکه قیمت مواد اولیه و نهاده‌ها دستخوش تغییر شود که در آن صورت ما هم درخواست افزایش قیمت را خواهیم داد.

جدول قیمت تخم‌مرغ در بازار

در حال حاضر، قیمت شانه تخم‌مرغ بسته‌بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره‌بار ۱۰۳ تا ۱۰۵ هزار تومان است. همچنین، بر اساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ غیر بسته‌بندی ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان است. قیمت شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ در سوپرمارکت‌های مرکز شهر هم ۱۲۰ هزار تومان است. در جدول زیر، قیمت تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی شده در بازار آمده است.

برند

 

قیمت‌ها به تومان

یامور

۶ عددی

۲۹.۸۰۰

تلاونگ

۶ عددی

۳۳.۰۰۰

آذر آی مرغ

۹ عددی

۴۹.۵۰۰

صمدپور

۱۲ عددی

۶۶.۰۰۰

زرده طلایی

۱۵ عددی

۷۴.۶۰۰

صمدپور

۱۵ عددی

۸۲.۶۰۰

حسام

۲۰ عددی

۹۹.۵۰۰

تلاونگ

۲۰ عددی

۹۸.۰۰۰

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: