کد خبر: ۹۵۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
تعداد بازدید: ۷۷
پیشکسوت استقلال معتقد است که خطیر همه را سرکار گذاشته است.

به پرسپولیس بیشتر از استقلال توجه می‌شود!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، ایمان گودرزی؛ علی جباری حذف از لیگ قهرمانان آسیا را یک اتفاق تلخ برای باشگاه استقلال می‌داند و براین باور است که خیلی ساده فرصت حضور دراین عرصه از استقلال گرفته شده است به طوری که ممکن است هرگز دیگر چنین مجالی برای بازیکنان استقلال فراهم نشود تا مقابل بزرگان فوتبال جهان که اکنون در تیم‌های سعودی حضور دارند، فراهم شود. جباری این وضعیت را نتیجه اهمال مدیرن می‌داند. هرچند که او از شیوه مدیریت علی خطیر نیز راضی نیست و معتقد است که این مدیر تا امروز به هیچ یک از وعده‌هایی که داده عمل نکرده است.


_دراستقلال اکنون با بحران مالی مواجه‌ایم. شرایط را چه طور ارزیابی می‌کنید؟
باید بگویم که الان استقلال در یک جنگ نابرابر مالی قرار گرفته است. شما نگاه کنید به وضعیت مالی دیگر تیم‌ها. خیلی راحت بازیکنان چند میلیاردی گرفتند وبدون اینکه بعضی‌های‌شان سقف قرارداد را رعایت کنند، پول‌های آن چنانی دادند وآمدند در لیگ برتر. رو به رو شدن با چنین تیم‌هایی سخت و دشوار است. درست است که ما می‌توانیم بگوییم بازیکنان استقلال مثلا جلوی سپاهان که سرتاپایش را بازیکنان گران قیمت گرفته، با غیرت بازی کرد واز جان مایه گذاشت اما حقیقت را نمی‌توانیم کتمان کنیم که این باشگاه متاسفانه به یک جنگ نا برابر فرستاده شده است.

_بسیاری معتقدند که مشکلات داوری هم گریبان این باشگاه را گرفته است.

همان بازی با سپاهان را باید مثال بزنیم. دیدید چه اتفاقاتی رخ داد. این سمت به ضرر استقلال پنالتی اعلام شد. آن هم چه پنالتی‌ای! بازیکن ما را جلوی چشم داور هل دادند اما داور خطای هند بازیکن ما را گرفت و یک پنالتی به سود سپاهان اعلام شد. خیلی تاسف اور بود که با چنین قضاوتی رو به رو شدیم. شما فکر می‌کنید قهرمانی درلیگ چه طور انتخاب می‌شود؟ پاسخ روشن است. درهمین بازی‌های رو در رو با تیم‌های مدعی. اگر از استقلال 3 امتیاز مقابل سپاهان گرفته شود یا در یکی، دو بازی باقی مانده به دیگر مدعیان کافی است که به کلی این تیم را از قهرمانی دور کنیم. لیگ ما تکلیفش مشخص است. سه، چهار تیم برای قهرمانی می‌جنگند و بقیه تیم‌ها حرفی برای گفتن مقابل تیم‌های مدعی ندارند. کافی است درهمین بازی‌های بزرگ داور یک سوت اشتباه بزند. دیگر تا آخر فصل آن تیم هرچه بدود به امتیاز از دست رفته خود نمی‌رسد.

_یعنی معتقدید امتیازی که در بازی با سپاهان از بین رفت، در آینده جبران نمی‌شود؟!

لازم نیست در بازی برگشت با سپاهان دوباره چنین اشتباهی شود. شما تصور کنید در دربی همین اتفاقات تکرار شود. آن وقت چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ استقلال بازهم از رقبا عقب می‌ماند و این قصه می‌تواند در بازی‌های برگشت هم تکرار شود و دیگر رمقی برای این تیم باقی نمی‌ماند؛ تیمی که واقعا مقابل سپاهان شایسته تقدیر بود. به اعتقاد من در آن روز استقلال هرگز بازی را نباخت. ما برنده آن بازی بودیم و تا آخر فصل هم اگر از من سوال کنید به شما می‌گویم استقلال برنده بازی با سپاهان بود چون علاوه بر آن پنالتی که به ضرر ما اعلام شد، یک پنالتی هم برای استقلال نگرفتند.

_بعد از آن بازی صحبت‌هایی درباره محرومیت احتمالی کوپال ناظمی مطرح شد. آیا این محرومیت می‌توانید مرهمی بردردهای استقلال باشد.

کدام محرومیت؟ به نظر من کمیته داوران همیشه جلوی استقلال نقش بازی می‌کند. شما شک نکنید که این موضوع سیاه بازی است و من اصلا باور نمی‌کنم که کمیته داوران بخواهد کاری به نفع استقلال انجام دهد. در سال‌های اخیر داوران لطمه‌های زیادی به استقلال زده‌اند. سوت‌ها همیشه به ضرر استقلال بوده و این موضوع در فصل بیست ودوم و زمانی که ساپینتو سرمربی استقلال بود، به عینه دیده شد. ده‌ها مورد اشتباه داوری وجود داشت که هیچ یک قابل توجیه نبود. دربازی با سپاهان به ناحق علیه استقلال پنالتی گرفته شد و هیچ یک از اعضای کمیته داوران از ما عذرخواهی نکردند. چه اشکالی دارد یک بار بیانیه بدهند وعذر خواهی کنند تا این ذهنیت پاک شود؟! انگار همه چیز علیه استقلال است...

_شما همچنان منتقد نوع مدیریت علی خطیر در استقلال هستید؟

صدر در صد. علی خطیر از زمان فتحی دنبال مدیریت در باشگاه استقلال بود. او فقط دنبال فرصتی بود تا مدیرعامل باشگاه استقلال شود. سوال من این است الان که مدیرعامل باشگاه شدی چه گلی به سراین باشگاه زدی؟ آقای خطیر بیا و جواب بده در راستای تقویت مالی این باشگاه چه کاری انجام دادی؟ او و دیگر اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال فقط وعده می‌دهند. وقت عمل است دیگر. نباید این قدر با وعده هواداران سرکار بگذاریم. من از کریمی هم نقد داشتم اما خطیر کار را به جایی رسانده که الان افسوس رفتن کریمی از استقلال را می‌خوریم. خطیر هیچ بازدهی برای باشگاه استقلال نداشته و حتی موافقان او نیز به این نتیجه رسیده‌اند که خطیر کاری برای استقلال انجام نداده است. مدیر باید برنامه داشته باشد. شما وقتی وارد باشگاهی می‌شود که کوهی از بدهی‌ها را به جا گذاشته باید با برنامه جلو بیایی.

_خطیر همیشه دیگر مدیران باشگاه استقلال را نقد می‌کرد اما تا به امروز حتی نتوانسته حقوق فصل پیش بازیکنان و اعضای کادر فنی را تسویه کند و این موضوع در روند نتیجه گیری تیم تاثیر گذاشته و حتی احتمال اعتصاب دوباره را بالا برده است.

به بازیکن تا کی می‌توانی بگویی برو داخل زمین توان بگذار و بعد پولش را ندهی؟ صبرآن‌ها هم اندازه دارد. درست است که برای برخی دستمزدهای آن چنانی تعریف شده و من نسبت به این موضوع نقد اساسی دارم. نباید قراردهای گران بسته می‌شد. مدیران سابق استقلال به خصوص شخص آقای آجورلو درعقد برخی قراردادها مرتکب اشتباه مهلکی شد. اما الان که تعهده داده شده باید پول‌ها پرداخت شود. سوال من این است که اگر همین وضعیت برای پرسپولیس به وجود می‌آمد آیا مسئولان سکوت می‌کردند واجازه می‌داندن به همین منوال ادامه پیدا کند؟ شما شک نکنید همه بسیج می‌شدند تا مشکل مالی پرسپولیس را برطرف کنند.

 

جباری: خطیر همه را سرکار گذاشته است

_درست است که مدیران سابق استقلال در تقسیم بودجه باشگاه مطلوب عمل نکرده‌اند اما بی ثباتی مدیریتی نیز لطمه بسیاری به یان باشگاه وارد کرده است.

همین طور است. باید از تصمیم گیران پرسید چرا استقلال مدام مدیرعامل عوض می‌کند اما در دیگر باشگاه‌ها ثبات مدیریتی برقرار است. اصلا چرا کریمی رفت که شخصی مثل خطیر که در امور مدیریتی ناتوان است سکان مدیریت استقلال را به دست بگیرد؟! خطیر سابقه مدیریت در چنین سطحی را نداشته و کلا یک پایش درایران بوده و یک پایش خارج از کشور. به نظر من خطیر مناسب مدیریت در باشگاه استقلال نبود و نباید با چنین جایگاهی برای او موافقت می‌شد. حالا اگر او می‌توانست تحولاتی ایجاد کند قابل دفاع بود اما خطیر دست نکونام را هم خالی گذاشته است. دریارگیری خیلی ضعیف بودیم و مدیریت باشگاه استقلال اصلا خوب کار نکرده است. شما نگاه کنید درچنین شرایطی باید برویم با یکسری قضاوت‌های پر حرف مواجه شویم. مگر می‌شود در چنین وضعیتی به نتیجه گیری امیدوار بود؟! احساس می‌کنم با اتفاقاتی که رخ داده تصمیم گیران در فدراسیون فوتبال بیشتر به سمت پرسپولیس گرایش دارند تا استقلال. حالا شاید احساس من درست نباشد اما ضدیت با استقلال در میان ارکان فوتبال ایران به وضوح دیده می‌شود.


_چرا چنین ذهنیتی درشما پررنگ شده است؟


نشانه‌های متعددی وجود دارد. از داوری‌ها و اظهارات برخی مسئولان گرفته تا محرومیتی که بلافاصله بعد از بازی با سپاهان علیه روزبه چشمی اعلام شد. چه طور می‌شود بازیکن ما به دلیل مصاحبه‌ای که به هیچ کس توهین نکرده بود این طوری مورد مواخذه قرار می‌گیرد اما با مربی و بازیکن پرسپولیس مماشات می‌شود؟ آقایان به محض اینکه بازی تمام شد اعلام کردند روزبه چشمی محروم است! این چه نگاهی است؟ این رفتارها نشان می‌دهد که انگار نمی‌خواهند استقلال نفس راحت بکشد. اما من به شما می‌گویم هیچ کس نمی‌تواند عزت استقلال را بگیرد و هوادارن این باشگاه پشت تیم‌شان هستند واجازه نمی‌دهند برخی با اظهارات جهت دار و تصمیم‌های عجیب به این باشگاه لطمه بزنند و قطعا برخورد خواهند کرد. استقلال میلیون‌ها هوادار در فوتبال ایران دارد واگر هم سال‌ها قهرمان نشود باز هم هوادارانش را از دست نمی‌دهد.


_علاوه براین مواردی که شما نسبت به آن ابراز نگرانی کردید حذف از لیگ قهرمانان آسیا نیز این روزها خیلی به ذهن هوادارن استقلال فشار می‌آورد.


اتفاق تلخی رخ داده است. اگر بدهی استراماچونی را سروقت پرداخت می‌کردند الان باید درباره این رقابت با هم حرف می‌زدیم. پول استراماچونی اما دیرپرداخت شد که روی زمان پرداخت آن هم حرف و حدیث‌های بسیاری است. سوال من این است که اگر پول نبود چرا دو، سه هفته بعد از حذف از آسیا پول این مربی پرداخت شد؟ چه طور به راحتی اجازه دادند استقلال از آسیا حذف شود؟ حق بازیکنان استقلال بود پاداش قهرمانی خود در لیگ برتر را با حضور درلیگ قهرمانان آسیا بگیرند و دراین عرصه فرصت عرض اندام داشته باشند. بازیکنان استقلال باید جلوی رونالدو و نیمار بازی می‌کردند اما یک تصمیم اشتباه باعث شد چنین فرصتی از استقلال سلب شود. کی دیگر چنین فرصتی برای استقلال به وجود می‌آید؟ اگر فصل بعد در لیگ قهرمانان آسیا نبودیم باید چه کار کنیم؟ سپاهان و پرسپولیس دراین رقابت حضور دارند. حتی نساجی قائمشهر هم هست اما استقلال نیست. برای فوتبال ایران بد است که یکی از بهترین تیم‌هایش در لیگ قهرمانان آسیا نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: