کد خبر: ۹۵۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
تعداد بازدید: ۱۷۳
سخنگوی دولت درباره شایعه افزایش قیمت بنزین، گفت: دولت شفاف و روشن در این زمینه بارها اظهار نظر کرده است. کسانی که در این زمینه‌ شایعه‌سازی کردند و بارها در دو سال اخیر به این شایعه دامن زدند یک‌بار برای همیشه هدف خود را از طرح این شایعه اعلام کنند.

هدف شایعه‌سازان افزایش قیمت بنزین چیست؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به پرسشی درباره شایعه افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: دولت شفاف و روشن در این زمینه بارها اظهار نظر کرده است. کسانی که در این زمینه‌ شایعه‌سازی کردند و بارها در دو سال اخیر به این شایعه دامن زدند یک‌بار برای همیشه هدف خود را از طرح این شایعه اعلام کنند.

دستاوردهای دولت سیزدهم در آستانه دوسالگی

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در آستانه دوسالگی، اظهار کرد: در حوزه رشد تولید و اشتغال بعد از ده سال رکود به رشد اقتصادی حدود ۴ درصد رسیدیم. نرخ بیکاری نیز کاهش ۲ درصدی طی ۲۴ ماه اخیر داشته است؛ اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

دبیر هیئت دولت یادآور شد: در زمینه سرمایه‌گذاری و تامین مالی تولید نیز متوسط رشد سالانه سرمایه گذاری یا تشکیل سرمایه ثابت، طی دهه ۹۰ منفی ۵.۲ درصد بوده است. ولی تغییرات سرمایه‌گذاری در کشور از  سال ۱۴۰۰ مثبت بوده و رشدی ۴.۱ درصدی داشته است. رشد مثبت سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داشته و ۲.۱ درصد بوده است.

بهادری‌جهرمی تاکید کرد: در مورد تسهیلات پرداخت شده شبکه بانکی کشور به بخش‌های مختلف اقتصادی در سال ۱۴۰۱ نیز  افزایش ۳/۴۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشتیم و پرداخت ۶/۸۴ درصد از کل تسهیلات پرداختی به صاحبان کسب و کار را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در زمینه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نیز حدود ۹۷ درصد از عنوان مجوزهای کسب و کار در بستر درگاه ملی صدور مجوزها صادر می‌شود. با حمایت از بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار و احیای ظرفیت‌های غیر فعال نیز شاهد فعالسازی حدود ۱۰۰۰ فقره از معادن و بازگشت به چرخه و بازفعالسازی ۱۷۵۷ واحد راکد در سال ۱۴۰۱ و تعداد  ۱۱۹۳ واحد در سال ۱۴۰۰ بوده‌ایم.

سخنگوی دولت با اشاره به توسعه صادرات کشور، گفت: در این زمینه رکورد صادرات ۵۳ میلیارد دلاری در پایان سال ۱۴۰۱ را داشته‌ایم. همچنین ارزش صادرات کشور در سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۰ درصدی - بالغ بر ۵۳ میلیارد دلار - داشته است. تجارت با کشورهای حوزه اتحادیه اوراسیا افزایش ۲۰ درصدی داشته است. افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات نفت خام و میعانات گازی در طی این دو سال محقق شده است.

مرکز تحقیقات استراتژیک فعال است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره طرح موضوع تعطیل مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری اظهار کرد: مرکز تحقیقات استراتژیک فعال است اما در مورد ریاست آن هنوز تودیعی صورت نگرفته که به‌زودی رئیس جدید این مرکز معرفی خواهد شد.

برداشتن فاصله میان مسئولان و مردم هدف سفرهای استانی بوده و هم‌چنان دنبال خواهد شد

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره مهمترین اقدامات و برنامه‌های دولت در سال سوم فعالیت در حوزه برگزاری سفرهای استانی، اظهار کرد: هدف اصلی و تاکید اساسی دولت در زمینه برگزاری سفرهای استانی، برداشتن فاصله میان مسئولان و مردم و شناخت واقعی و ملموس از مشکلات مردم در میدان عمل و در بطن جامعه است که در این دو سال دنبال شده و در سال‌های آتی هم دنبال خواهد شد.

وی افزود: در دوره دوم سفرهای استانی هم مهمترین اقدامات دولت برای بخش‌های مختلف کشور تکمیل طرح‌ها و و پروژه‌های نیمه‌تمام است و در این زمینه دست همکاری به سوی همه نهادهای مردمی و خصوصی بلند می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: