کد خبر: ۹۵۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
تعداد بازدید: ۱۲۴
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن یکی از مهمترین مشکلات در مقطع فعلی را سرعت و کیفیت اینترنت دانست و از گسست رابطه میان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات انتقاد کرد.

فرهنگی: سرعت و کیفیت اینترنت یکی از مهمترین مشکلات استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کارهای اینترنتی گفت: امروزه عصر دیجیتال و ارتباطات دیجیتالی است و این ارتباطات الکترونیکی بسیاری از اقدامات اعم از فعالیت های اقتصادی و جدی خانوادگی را تسهیل کرده و شکل می دهد.

وی یکی از مهمترین مشکلات در مقطع فعلی را سرعت و کیفیت اینترنت دانست و افزود: برخی از فعالان این عرصه به دلیل کیفیت و سرعت نامناسب اینترنت از کشور مهاجرت می کنند، چون شرایط شغلی آن ها به گونه ای است که احتیاج به دسترسی ها و سایت بیشتر دارند که در کشورهای همسایه است.

این عضو کمیسیون صنایع با اشاره به گزارش کمیسیون و توضیحات وزیر گفت:در سال ۱۴۰۰ برای فیبر نوری نیم میلیون، در خرداد  ۱۴۰۲، ۳.۵ میلیون و تا پایان سال برنامه هفتم ۲۰ میلیون اشتراک از طریق فیبر نوری هدفگذاری شده است؛ منتها یکی از مشکلات مهم در این زمینه گسست رابطه میان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات است.

فرهنگی با بیان اینکه شرکت مخابرات امکانات بسیار وسیعی دارد، گفت: گزارش وزیر ارتباطات در خصوص فیبر نوری نشان داد که بیشتر متمرکز بر شرکت های خصوصی است حال اینکه شرکت مخابرات با استفاده از امکانات عمومی و بیت المال امکانات بسیار خوبی در حوزه فیبر نوری دارد. در این شرایط به دلیل عدم نظارت دولتی کیفیت ارائه خدمات شرکت های مخابرات مناسب نیست و مشوق های دولتی برای شرکت های خصوصی به شرکت مخابرات داده نمی شود.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: