کد خبر: ۹۵۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
تعداد بازدید: ۹۷
نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: فیلترینگ و محدود سازی اینترنت، گردش آزاد اطلاعات در جامعه را تحت تاثیر قرار داده و هزینه‌هایی را برای کاربران و کسب‌وکارها تحمیل کرده است.

نوری: تنوع نهادهای اعمال کننده فیلترینگ حاکی از نابسامانی در فیلترینگ استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، غلامرضا نوری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع درباره بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای افراد و کسب‌وکارهای مجازی
بیان کرد: ما اکنون در خصوص اینترنت در کشور صحبت می‌کنیم اما باید یادآور شد که بخشی از مردم در روستاها نه تنها به اینترنت دسترسی نداشته بلکه به تلفن ثابت و سیار نیز متصل نیستند. وزیر ارتباطات باید به این موضوع توجه کند.

وی ادامه داد: در گزارش کمیسیون صنایع روند رو به رشد در برخی از حوزه‌های ظرفیت شبکه نشان داده می‌شود اما این‌که این روند ما را به اهداف خود می‌رساند مهم است، روند رو به رشد ما در مقایسه با دنیا قابل قبول نیست.

نوری در ادامه اظهار کرد: در این گزارش به موضوع حقوق کاربران اشاره شده است که مساله مهمی است. تنوع نهادهای اعمال کننده فیلترینگ حاکی از یک نابسامانی در این حوزه می‌باشد حتی برخی از شوراها که هنوز از مجلس شورای اسلامی مجوز قانونی ندارند در این حوزه اعمال نظر می‌کنند.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اختلال در دسترسی به اینترنت در برخی سایت‌ها نیز مشاهده می‌شود. بخش عمده‌ای از آنها شاید مربوط به تحریم‌ها باشد اما بخشی از آن نیز مربوط به خودتحریمی است. فیلترینگ و کنترل پهنای باند از روش‌های اعمال محدودیت است که در هفته‌های اخیر به برخی از کسب‌وکارها نیز رسیده است.

نوری تاکید کرد: این موضوع جریان گردش آزاد اطلاعات را در جامعه محدود می‌کند و اشتباه است. در این گزارش آورده شده که ۶۴ درصد از کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند اما برخی مراکز دیگر آمار ۹۶ درصدی نیز ارائه کرده‌اند که هر دو آمار نگران‌کننده است. فیلترینگ هزینه و ناامنی را به کاربران تحمیل و مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌کند. باید هزینه‌هایی که این محدود سازی برای کاربران و کسب‌وکارها ایجاد کرده اعلام شود و وزارت ارتباطات نیز باید در این حوزه به مجلس شورای اسلامی پاسخ‌گو باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: