کد خبر: ۹۵۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
تعداد بازدید: ۶۹
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش روزانه نیاز به پهنای باند در کشور، گفت: متاسفانه ظرفیت شبکه‌ها به اندازه کافی افزایش پیدا نکرده است و به تعبیری همان مشکلی که در مشکل برق داریم و به‌خوبی مشهود است متاسفانه در این حوزه بصورت نامشهود داریم.

تقی‌پور: ظرفیت پهنای باند کشور به اندازه کافی افزایش نیافته استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، رضا تقی پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع درباره بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای افراد و کسب‌وکارهای مجازی تاکید کرد: اصلی‌ترین دلیل مشکلات موجود در دسترسی شهروندان به شبکه اینترنت، استهلاک زیرساخت‌های موجود و عدم سرمایه گذاری کافی طی ۱۰ سال گذشته در این حوزه است.

وی افزود: از آنجایی که برابر آمارها روز به روز نیاز به پهنای باند در حال افزایش است، متاسفانه ظرفیت شبکه‌ها به اندازه کافی افزایش پیدا نکرده است و به تعبیری همان مشکلی که در مشکل برق داریم و به خوبی مشهود است متاسفانه در این حوزه بصورت نامشهود داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به کاهش سرمایه گذاری در حوزه اینترنت اظهار کرد: نیاز است که برای افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه تدابیری از جمله اصلاح تعرفه و ارائه مشوق‌هایی برای بخش غیر دولتی اندیشیده شود. همچنین در حوزه امنیت شبکه سایبری کشور به دلیل عدم سرمایه‌گذاری کافی و مناسب، شاهد افزایش بی سابقه حملات اینترنتی علیه شبکه ملی اطلاعات و شبکه سایبر ملی هستیم که آمار این حملات بی سابقه است.

تقی پور در پایان با تاکید بر لزوم سامان‌دهی وی‌ پی ان‌ها گفت: امروز صاحبان اصلی شبکه‌های وی پی ان و فیلتر شکن از این ابزارها به عنوان بدافزار استفاده می‌کنند و با تولید پهنای باند مزاحم، موجب اشباع شدن شبکه در ساعات اوج استفاده و موجب اشغال پهنای غیر واقعی می‌شوند؛ در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشیده شود تا یا سرمایه گذاری مناسب در حوزه امنیت که بیشتر توسط دولت باید صورت بگیرد، امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: