کد خبر: ۹۵۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
تعداد بازدید: ۸۵
پیرو گفت‌وگوی خبرآنلاین با دکتر اسماعیل اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان معاون وزیر بهداشت واکنش نشان داد.

واکنش معاون وزارت بهداشت به اظهارات دکتر اکبری در کافه خبر: کسانی که مصاحبه می‌کنند باید با رفرنس صحبت کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، دکتر اکبری در این گفت‌وگو اعلام کرد: « ۹۴.۷ درصد ام‌آرآی هایی که گرفته می‌شود بی‌خود است چراکه راهنمای بالینی وجود ندارد.»

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: «ما جزو کشورهایی هستیم که بیشترین رشد سرطان را دارند، بنابراین ما هنوز بین یک‌چهارم تا یک‌پنجم کشورهای غربی سرطان داریم اما ازآن‌جایی که سن‌مان دارد بیشتر می‌شود و بیشتر در معرض عوامل خطر هستیم، لذا رشد سرطان در کشور ما تقریباً جزو ده کشور اول جهان است.»

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز در در نشست خبری «روایت سلامت در دولت مردمی» با اشاره به همین صحبت‌ها اعلام کرد: « اخیرا یکی از همکاران پیشکسوت مصاحبه‌ای درخصوص افزایش سرطان انجام دادند. این روند افزایشی برای تمام دنیا است که علت آن هم افزایش امید به زندگی و بالا رفتن سن است؛ سرطان با سن ارتباط دارد. ایران جزو کشورهایی است که آمار سرطان خیلی بالا نیست و در اروپا سرطان‌ها بیشتر است. کسانی که مصاحبه می‌کنند باید با رفرنس صحبت کنند، مثلا ایشان گفته بودند ما ۹۴ درصد MRI نابجا می‌گیریم؛ خب بگویند MRI نابجا چه تعریفی دارد؟ ما انواع و اقسام MRI داریم و باید دقیق صحبت شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: