کد خبر: ۹۵۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
تعداد بازدید: ۱۰۴
کاروان ووشو کشورمان در روز سوم مسابقات ووشو قهرمانی آسیا به ۳ مدال رنگارنگ دست پیدا کرد.

درخشش ۲ طلا و یک برنز بر گردن ووشوکاران در روز سومبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین؛یازدهمین دوره مسابقات ووشو جوانان و رده‌های سنی قهرمانی آسیا از صبح روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه به صورت رسمی در ماکائو آغاز شد.

بر همین اساس و در سومین روز این پیکارها، ظهر امروز (شنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۲) روژان فتاحی نماینده وزن ۵۲- کیلوگرم کشورمان در شرایطی که پیش‌تر مقابل “خوشی” از هندوستان به برتری دست یافته بود، در مرحله نیمه‌نهایی این پیکارها به مصاف "ژوی هو" از چین رفت. نماینده کشورمان با پذیرش شکست مقابل این حریف قدرتمند، به مقام سوم مشترک این وزن دست یافت و صاحب گردن آویز برنز شد.

* ستاره نوظهور ووشو جهان بازهم طلا گرفت
در وزن ۶۰- کیلوگرم بخش دختران جوانان، دیانا رحیمی در دیدار نهایی این وزن به مصاف "من سین چو" از ماکائو رفت و با یک نمایش درخشان ضمن "ناک اوت" کردن حریف خود به مدال طلای این مسابقات دست یافت.دیانا رحیمی در مرحله نخست "هیمانشی" از هند و در مرحله دوم "بتول صلاحدین" از فلسطین را شکست داده بود. ‌نماینده شایسته کشورمان چندی پیش از سوی فدراسیون بین‌المللی ووشو به عنوان ستاره نوظهور جهان در بخش ساندا معرفی شده بود. او سال گذشته به طلای مسابقات قهرمانی جهان اندونزی دست یافته بود.

* درخشش طلا بر گردن امیرحسام محمدی
در وزن ۴۵- کیلوگرم بخش پسران ، امیرحسام محمدی در مبارزه با " تایلونگ وانگ " از چین به برتری رسید و صاحب گردن آویز طلا شد.امیرحسام محمدی پیش‌تر مقابل «تی هو کو» از هنگ کنگ به برتری دست یافته بود.

* مانی خانه‌کشی به فینال رسید
در وزن ۵۶- کیلوگرم، مانی خانه کشی پس از پیروزی روز گذشته مقابل "سوئنگی‌ئون دو" از کره‌جنوبی، به مصاف " تانیش نیگار" از هند رفت و موفق شد حریف خود را شکست داده و راهی مرحله نهایی این وزن شود.

*رضا خورشیدی هم به فینال راه یافت
در وزن ۶۰- کیلوگرم، رضا خورشیدی به مصاف " گاندا پراکسو" از اندونزی رفت و موفق شد حریف خود را شکست داده و راهی مرحله نهایی این وزن شود. رضا خورشیدی در بازی نخست خود "نپاث اوکدادو" از سریلانکا را شکست داده بود.

* قعطی شدن مدال نقره میری با راهیابی به فینال
در وزن ۸۰- کیلوگرم، سیدعلی میری به مصاف " اولان ماکسات" از قزاقستان رفت و موفق شد حریف خود را شکست داده و راهی فینال شود.

امروز نیز در بخش تالو زهرا بت شکن موفق به کسب مقامی نشد.

با این تفاسیر و پس از سپری شدن ۳ روز از مسابقات ووشو قهرمانی جوانان و رده‌های سنی آسیا، اسامی مدال آوران تیم ملی کشورمان که تنها با ۱۴ ورزشکار و در کیفی‌ترین حالت ممکن در این پیکارها حضور یافته، به شرح زیر است:

طلا:
دیانا رحیمی در وزن ۶۰- کیلوگرم ساندا دختران
امیرحسام محمدی در وزن ۴۵- کیلوگرم پسران
نرگس شهبازی در فرم چانگ چوان

نقره:
ثنا پناهی در نانچوان
سامیار صادقی در فرم چیانگ‌شو

برنز:
ستایش براتی در وزن ۵۶- کیلوگرم ساندا دختران
روژان فتاحی در وزن ۵۲- کیلوگرم دختران

این مسابقات تا ۲۹ مرداد به میزبانی ماکائو ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: