کد خبر: ۹۵۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۱۵۷
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: ۹ هزار تن گندم که در اختیار این سازمان قرار گرفته بود، از هفته گذشته تعیین تکلیف و وارد سیلوهای شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی در استان مازندارن شد.

تعیین‌تکلیف ۹ هزار تن گندم/ ۱۲ حراج برخط خرده‌فروشی برگزار شدبه گزارش خبرداغ به نقل اتز ایرنا نوشت: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: ۹ هزار تن گندم که در اختیار این سازمان قرار گرفته بود، از هفته گذشته تعیین تکلیف و وارد سیلوهای شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی در استان مازندارن شد.

«سید عبدالمجید اجتهادی» اظهار داشت: یک محموله ۶ هزار تنی و یک محموله سه‌هزار تنی که از یک سال گذشته در انبارهای اموال تملیکی مانده بود، با همکاری دستگاه‌های مربوطه تعیین‌تکلیف شد و با قیمت دولتی در اختیار شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی استان مازندران قرار گرفت.

وی افزود: این گندم‌ها خوراکی بود که اگر اقدامات خوب و گسترده ای در تعیین تکلیف انجام نمی‌شد، از مصرف انسانی خارج و در روش‌های ثانویه دام و الکل قرار می‌گرفت.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه‌داد: ارز دولتی برای این گندم ها اختصاص یافته بود که با اقدامات خوب انجام شده و با هماهنگی‌ها در سطح ملی، شرکت غله و بازرگانی و سایر نهادهای مربوطه، از ابتدای هفته گذشته تاکنون از انبارها خارج و وارد سیلوهای شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی در استان مازندارن شد.

برگزاری حراج‌های برخط خرده‌فروشی

وی در بخش دیگر این نشست از برگزاری حراج‌های برخط خرده فروشی در سراسر کشور خبر داد و گفت: راه‌اندازی سامانه برخط خرده فروشی از تکالیف قانونی این سازمان در راستای قانون مبارزه با قاچاق کالا بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

اجتهادی افزود: از اواخر پارسال با دستور اکید وزیر امور اقتصادی و دارایی، این سامانه راه‌اندازی شد و ما معطل تصویب آیین نامه اجرایی این سامانه نماندیم.

وی با بیان اینکه دیگر حراج‌های حضوری برگزاری نمی شود، گفت: سامانه حراج برخط بدون اینکه هزینه اضافه بر دولت تحمیل کند، ذیل سامانه ستاد الکترونیک دولت ایجاد شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بیان‌داشت: آیین نامه اجرایی این سامانه فروردین امسال ابلاغ و اجرایی شد.

اجتهادی با اشاره به اینکه اکنون ۱۲ حراج برخط خرده فروشی برگزار شده است، گفت: این حراج‌ها از طریق استان‌های تهران، قم و قزوین در حال برگزاری است و در سایر استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: از طریق برگزاری حراج برخط، کالاها بدون واسطه به دست مصرف‌کننده می‌رسد و متقاضیان می‌توانند از استان‌های مختلف در این حراج شرکت کنند.

وی، مزایا و دستاوردهای راه‌اندازی این سامانه را شفافیت، ایجاد رقابت، حذف واسطه‌ها و استفاده عموم افراد جامعه از حراج‌ها، کاهش هزینه‌های شرکت در حراج‌های حضوری، جلوگیری از امکان تبانی بین مزایده‌گران، سرعت در برگزاری حراج‌ها و سایر موارد عنوان کرد.

اجتهادی با اشاره به اینکه محدودیتی در برگزاری حراج‌های برخط خرده فروشی نیست، گفت: حراج‌های حضوری به صورت ماهانه برگزار می شد، در حالی که حراج‌های برخط این شرایط را فراهم کرده است که به صورت هفتگی در استان‌های تهران، قم و قزوین برگزار شود.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی عنوان‌کرد: شاهد رشد ۳۰۰ درصدی بین قیمت پایه کارشناسی با قیمت پیشنهادی در کالاها هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: