کد خبر: ۹۵۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید: ۱۲۳
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در راستای سفرهای مقامات ایران و عمان صورت گرفته است.

رضازاده: مبادله زندانیان ایران و آمریکا در راستای سفرهای مقامات عمانی و ایرانی انجام می‌شودبه گزارش خبرداغ، یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: دستگاه دیپلماسی وزارت خارجه اقدامات خوبی در راستای توسعه سیاسی و روابط سیاسی با کشورها از جمله کشورهای آمریکای لاتین، حوزه آفریقا، عربستان، امارات، کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس به ویژه کشورهای عضو شانگهای داشته و قدم‌های خوبی برداشته است.

وی اضافه کرد: این روند باعث شده که اتحادیه اروپا و آمریکا تحت تاثیر نفوذ سیاسی ایران و روابط با عربستان سعودی و کشورهای عضو شانگهای و روسیه قرار گیرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کنار تحرکات و اقدامات خوب دستگاه دیپلماسی، بحث تبادل زندانیان مدنظر ما و دولت آمریکا در راستای روابط و سفرهای مقامات عمان و ایران به کشورهای یکدیگر انجام می‌شود. دستگاه دیپلماسی در این قضیه سرعت خوبی داشته است که طبق اعلام رسانه‌ها و وزارت خارجه این قضیه در حال انجام شدن است.

رضازاده در پایان تصریح کرد: در همین راستا انتظار می‌رود بحث مبادله زندانیان نهایی شده و آزاد سازی پول‌های ایران و پرداخت بدهی توسط کره جنوبی و تمامی مسائل جنجال‌ساز انجام شود کارهایی که پشت صحنه آن، طی شدن یک فرآیند حقوقی و دیپلماسی دقیق است.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: