کد خبر: ۹۵۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
تعداد بازدید: ۱۷۷
نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات هیچ بن‌بستی وجود ندارد، گفت: ایجاد تحول به تصمیمات بزرگ نیاز دارد و با تصمیم‌های مقطعی و مسکن هایی که فقط درد را پنهان می‌کنند، نمی‌توان تحول را رقم زد.

نیکزاد: هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد/تحول نیازمند تصمیمات بزرگ استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، علی نیکزاد در جلسه علنی امروز در نظق میان دستور خود با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: جمهوری اسلامی ایران تا به امروز به رغم همه فشارهای بین‌المللی و جفای جفاکاران داخلی، با عنایت به الطاف الهی و توجهات حضرت ولیعصر (عج) و رهبری شایسته و صبورانه مقام معظم رهبری، به یکی از حساس‌ترین مراحل تاریخی خود در عرصه نظام بین‌المللی رسیده است؛ اکنون برای برداشتن گام نهایی به یک پوست‌اندازی ساختاری و شهامت بازگشت به مسیر اصلی و اولیه انقلاب در برخی بخش‌ها نیاز است.

وی با بیان اینکه پافشاری در این مسیر موانعی داشته و دارد، افزود: در این سال‌ها جریان‌های غربگرا، واپسگرا، متحجر و محافظه‌کار، جریان‌های سیاسی وابسته به شرق و غرب و جریان‌های وابسته به اسلام جعلی، تکنوکرات‌ها، پشیمان‌ها و افسردگان سیاسی تلاش کردند با دمیدن بر اشرافی‌گری، ویژه‌خواری، ترویج ایده‌های لیبرالیستی در اقتصاد و فرهنگ، خصوصی‌سازی بی ضابطه، پولی‌ کردن آموزش و پرورش، استحاله فرهنگی، وادادگی سیاسی، خمودگی و خستگی در مدیریت و چشم‌دوختن به اراده چند کشور خارجی حرکت نظام اسلامی را مختل یا منحرف کنند.

باز شدن مسیر متفاوت برای بازگشت به آرمان‌های اصیل نظام اسلامی 

این نماینده مجلس یادآور شد: استقرار مجلس انقلابی و روی کار آمدن دولت مردمی پس از هشت سال رخوت و سستی در امور داخلی و سیاست خارجی، مسیر متفاوتی را برای بازگشت به آرمان‌های اصیل و انقلابی نظام اسلامی باز کرد. تداوم این مسیر به مراقبت و سرعت و شتاب در حرکت و دقت و جامعیت در طراحی نیاز دارد.

به گفته وی، تحول در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سبک زندگی و الگوهای حکمرانی پس از آواربرداری از ویرانی‌های ناشی از کم‌کاری و معطل گذاشتن ظرفیت‌های داخلی به جراحی‌های بزرگ و ایجاد تحول‌های ساختاری در حوزه بانک، تامین مالی، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، تسهیل تجارت، عدالت‌گستری در توزیع امکانات و اعتبارات، تحول فرهنگی و بازسازی ساختار اجتماعی کشور و دهها محور موضوعی مهم نیاز دارد.

بغرنج‌ترین مشکلات امروز معیشت، گرانی و مسکن است 

نیکزا بغرنج‌ترین مشکلات امروز را معیشت، گرانی و مسکن دانست و گفت: قطعا این مشکلات با وجود ظرفیت‌های متنوع خدادادی در کشور و حضور جوانانی پرانگیزه و متخصص و بهره‌مندی از حضور رهبری حکیم و فرهیخته قابل حل است و هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد.

وی با یادآوری بیانات رهبری  در سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: به هیچ وجه بسترهای تحول‌خواهی به معنی تغییر در شعارهای اصیل انقلاب اسلامی نیست. باید آرمان‌های اصیل مصرح در قانون اساسی و بیانات امامین انقلاب با صدای رسا و بدون رودربایستی فریاد زده شود؛ همچنین باید تحول در محور اخلاق حکمرانی ناظر به بازگشت به ارزش‌های حکمرانی اسلامی و روحیه غالب در کارگزاران دهه ۶۰ باشد. تاکید بر روحیه مردمی، ساده‌زیستی، گشاده‌رویی، پاکدستی، فسادستیزی و مبارزه با اشرافی‌گری از جمله شاخصه‌های تحول در این محور است.

وی با بیان اینکه تحول به اصلاح فرایندها و ساز و کارهای معیوب در ساختار اداری کشور نیاز دارد، افزود: تحول اداری به ویژه در زمینه افزایش رضایتمندی مردم، مبارزه با غول هفت سر بروکراسی و دیوان‌سالاری، شایسته‌سالاری، جوان‌گرایی و نخبه‌گرایی در انتصاب‌ها و ایجاد هماهنگی بین ارکان مختلف دولت، ایجاد تحول ساختاری در نظام اقتصادی کشور، تسهیل کسب و کار و تجارت، گره‌گشایی از سرمایه‌گذاری سالم در کشور، حمایت از تولید، اصلاح ساختار تامین مالی طرح‌های عمرانی و تولیدی کشور، اصلاح در نظام بانکی کشور، ایجاد چرخش در نظامهای فرهنگی کشور با توجه به حلقه‌های میانی، حمایت و میدان‌گشایی برای گروه‌های مردمی، مساجد و مراکز اصیل فرهنگ و هنر انقلابی، هم‌افزایی و مهندسی دستگاه‌های متعدد فرهنگی از جمله مهمترین تحول هاست.

این نماینده مجلس توضیح داد: این محورهای تحولی به تصمیمات بزرگ نیاز دارد و با تصمیم‌های مقطعی و مسکن‌هایی که فقط درد را پنهان می‌کنند، نمی‌توان تحول را رقم زد.

نماینده اردبیل در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: در این سالها استان اردبیل دچار کم لطفی‌های مختلف شده است لذا باید در دولت سیزدهم با دغدغه عدالت اجتماعی مورد توجه قرار گیرد؛ در طول دوران نمایندگی با همکاری دولت توانسته‌ایم بخشی از محرومیت‌ها را جبران و اقدامات تحولی زیرساختی را در استان آغاز کنیم منتها تکمیل و استمرار این طرحها نیازمند توجه ویژه دولت است.

وی خواستار افتتاح راه آهن اردبیل بعد از گذشت حدود دو دهه از آغاز طرح و رسیدن به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد،  آغاز عملیات اجرایی طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد، تخصیص منابع پیش‌بینی شده در سفر اول دولت سیزدهم اعم از اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی جهت جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی و تخصیص و اجرای طرح آبرسانی پایدار به استان اردبیل شد.

نیکزاد همچون بر لزوم اختصاص حقابه استان از رود ارس، تکمیل سدهای معیشتی و راه‌های روستایی و شبکه ارتباطی تلفن و اینترنت و اجرای طرح هادی روستایی در استان، حمایت از شهرداریها با توجه به اهمیت فصل عمران شهری، شروع عملیات اجرایی دانشگاه صنعتی و تعیین تکلیف واقعی منطقه آزاد و خارج کردن واگذاری کشت و صنعتهای استان از اصل ۴۴ قانون اساسی، استقلال شرکت برق منطقه‌ای و تقویت زیرساختهای فرهنگی، میراث فرهنگی و گردشگری، تجارت، مرز، حمایت از کشاورزان و عشایر و بخش خصوصی واقعی سرمایه‌گذار در سفر دوم دولت مردمی به استان اردبیل تاکید کرد.

انتهای پیام

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: