کد خبر: ۹۵۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید: ۱۱۴
دانشمندان می‌گویند قرص ضدسرطان جدید آن‌ها در آزمایش‌ها موفق شده است تا به‌صورت هدفمند تومورهای سخت را نابود کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از فرادید: دانشمندان می‌گویند قرص ضدسرطان جدید آن‌ها در آزمایش‌ها موفق شده است تا به‌صورت هدفمند تومورهای سخت را نابود کند.

 
 

این قرص سرطان را از بین می‌برد

 

 

 

دانشمندان یکی از بیمارستان‌های مهم آمریکا یک قرص ضدسرطان ساخته‌اند که می‌تواند از طریق شیمی‌درمانیِ هدفمند تومورهای سخت را از بین ببرد و به سلول‌های سالم آسیبی نرساند. فاز اول آزمایش‌های انسانی این دارو در دست انجام قرار دارد.

براساس بیانیه مطبوعاتی منتشرشده، داروی جدید سازمان تحقیقات سرطان City of Hope با نام AOH1996 که از حدود 20 سال پیش در دست توسعه قرار دارد، نمونه سرطانی پروتئینی موسوم به PCNA را هدف قرار می‌دهد. محققان می‌گویند این پروتئین در سلول‌های سرطانی به‌طرز منحصربه‌فردی تغییر می‌کند و همین مسئله به آن‌ها اجازه داده است دارویی بسازند که می‌تواند PCNA را هدف قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: