کد خبر: ۹۵۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
تعداد بازدید: ۱۳۹
دبیر شورای نگهبان گفت: موافقت قوانین با اسلام خواست تاریخی مردم ایران است.

تاکید آیت الله جنتی بر ضرورت مجازات حمله کنندگان به آمران شیرازبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: دبیر شورای نگهبان گفت: موافقت قوانین با اسلام خواست تاریخی مردم ایران است.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲) این شورا با گرامیداشت ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ماه محرم اظهار داشت: تاسوعا و عاشورای حسینی را پشت سر گذاشتیم و سراسر کشور جلوه‌گاه اظهار ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این عزاداری‌ها مقبول درگاه الهی باشد و معنویت حاصل شده از این مراسم در جامعه ایران اسلامی ماندگار شود.

دبیر شورای نگهبان همچنین به سالروز شهادت امام سجاد (ع) که چند روز پیش بود اشاره کرد و درباره این امام هُمام گفت: امامت ایشان در سخت‌ترین شرایط آغاز شد و ادامه یافت.

وی افزود: این حقیقت که زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نخواهد ماند، در به شهادت نرسیدن امام سجاد (ع) در واقعه کربلا کاملاً آشکار است. تداوم حیات مبارک ایشان نشان داد که اراده خدا بالاتر از همه اراده‌ها است‌.

جنتی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) با محدودیت‌های فراوانی روبرو بود، اما زندگی بابرکت و باثمر ایشان به ما می‌آموزد که وجود سختی‌ها توجیه‌گر سستی‌های ما در انجام وظایف‌مان نیست.

وی در خصوص کتاب گرانقدر «صحیفه سجادیه» نیز اظهار داشت: این کتاب گنجینه‌ای از معارف دینی در قالب دعاست و منبعی مهم برای پاسخگویی به سوالات و شبهات اعتقادی به حساب می‌آید. رساله حقوق امام سجاد (ع) نیز ارائه‌دهنده آموزه‌های لازم برای طراحی سبک زندگی اسلامی است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری و صدور فرمان مشروطیت اشاره کرد و گفت: آیت‌الله نوری عالم آگاه و مجاهدی بود که عمر شریف خود را صرف مجاهدت برای جاری شدن احکام اسلامی در کشور کرد و در این راه به شهادت رسید.

وی با یادآوری این جمله از شیخ فضل‌الله نوری که «قوانین باید موافق اسلام باشد»، عنوان کرد: این جمله خواست تاریخی مردم مسلمان ایران بود که امام خمینی (ره) و یارانش ۷۰ سال پس از شهادت شیخ فضل‌الله نوری محقق کردند.

جنتی به ارواح تمام کسانی که در طول تاریخ برای برپایی حکومت دینی و اجرای احکام الهی تلاش و مجاهدت کردند، درود فرستاد.

دبیر شورای نگهبان در پایان صحبت‌هایش به هتک حرمت آمر به معروف در باغ نارنجستان قوام شیراز واکنش نشان داد و گفت: در روزهای گذشته اتفاق ناراحت‌کننده‌ای در شهر شیراز روی داد و به فردی که قصد ادای تکلیف شرعی امر به معروف و نهی از منکر داشت، جسارت شد. این رفتار خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف حقوق انسانی، محکوم است و از همه کسانی که غیرتمندانه به این رفتار زشت واکنش نشان دادند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

جنتی گفت: مسئولانی که در این زمینه وظیفه دارند، برخورد سریع و قانونی و بدون مماشات، اجازه ندهند برخی افراد هنجارهای مورد احترام جامعه را زیر پا بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: