کد خبر: ۹۵۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
تعداد بازدید: ۱۴۱
رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: با وجودی که حاکمان افغانستان از قبول داشتن معاهده رهاسازی آب هریرود حرف می زنند اما در عمل به جای ۸۵۰ میلیون لیتر فقط ۱۵ میلیون لیتر آب رها شده است.

به جای ۸۵۰ میلیون لیتر تاکنون فقط ۱۵ میلیون لیتر آب به سمت ایران رها شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: به هیات حاکمه افغانستان چند بار درخواست برگزاری نشست دادیم که متاسفانه قبول نکردند. علاوه بر این وزیر نیرو از طرف دولت ماموریت یافت پیگیری های لازم را داشته باشد. ما نیز اقدامات خودمان را انجام می دهیم.

وی با اشاره به دبی ورودی هریرود، گفت: طی دو روز  گذشته بارندگی خوبی در افغانستان شد و این آب وارد هریرود شد که  امیدوارم این آقایان اجازه دهند این آب از بند کمال خان عبور کند تا به سمت دیگری نرود. روان آبها مناسب است و به مسوولان استانی چند بار گفته ام تا مذاکراتی با این آقایان داشته باشند تا حقابه ایران از هریرود دریافت شود.

سلاجقه گفت: بحث اساسی مان با حاکمان افغانستان عمل کردن به معاهده ای است که سالها قبل بین دو دولت ایران و افغانستان بسته شد.

رییس سازمان محیط زیست از انجام بازرسی ها از حقابه ایران در طرف افغانستان خبر داد و افزود: سطح آب پشت سد در طرف افغانستان خوب است و طرف افغان باید طبق معاهده ای که می گوید قبول دارد بطور سالانه ۸۵۰ میلیون لیتر آب به ایران رها کند، اما نهایتا تا کنون ۱۵ میلیون لیتر آب رها شده است.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: