کد خبر: ۹۵۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
تعداد بازدید: ۱۲۲
همانطور که خودروسازان ما درگیر تولید پژو پارس بهینه با ظاهر وانت آریسان و یا تولید وانت کارون با شاسی و پلتفرم نیسان آبی هستند، قطب‌های جدید خودروسازی در دنیا، بیخ گوش کشورمان در حال تاسیس و پیشرفت هستند. تمام تولیدی این کارخانه‌های خودروسازی، مختص خودروهای برقی خواهند بود.چیزی که ما از داشتن آن محروم هستیم.

این خطوط خودروسازی در خاورمیانه شروع به کار می‌کنند!/ عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، همانطور که خودروسازان ما درگیر تولید پژو پارس بهینه با ظاهر وانت آریسان و یا تولید وانت کارون با شاسی و پلتفرم نیسان آبی هستند، قطب‌های جدید خودروسازی در دنیا، بیخ گوش کشورمان در حال تاسیس و پیشرفت هستند. تمام تولیدی این کارخانه‌های خودروسازی، مختص خودروهای برقی خواهند بود.چیزی که ما از داشتن آن محروم هستیم.

امیرمسعود عابدین: پس از رونمایی از اولین خودروی ملی و برقی ترکیه و پوشش خبری وسیعی که توسط سیاستمداران و دولتمردان ترکیه‌ای شکل گرفت، این بار نوبت به کشورهای عربی و حوزه خلیج‌فارس رسیده است.

 

عربستان سعودی به عنوان یکی از سهامداران بزرگ تسلا محسوب می‌شد که به دلیل اختلافاتی که بین دو طرف پیش آمد، عربستان تمام ۴۱ میلیون سهم خود را در سال ۲۰۱۹ فروخت و از تسلا خارج شد.اما عربستان از رویابافی خود دست نکشید و به سراغ یک شرکت جدید برای به چالش کشیدن تسلا و خودروهای برقی رفت.

این خطوط خودروسازی در خاورمیانه شروع به کار می‌کنند!/ عکس

لوسید موتورز، انتخاب عربستان بود.با سرمایه‌گذاری ۱.۳ میلیارد دلاری، حدود ۶۵ درصد سهام این شرکت آمریکایی اکنون دست عربستان است که طبق گفته این کشور، قرار است تمام سهام این شرکت را خریداری کند.افتتاح کارخانه بزرگ و پیشرفته لوسید موتورز تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ در جده، یا شهر جدید و پیشرفته نیوم، گام بعدی عربستان سعودی است.این کارخانه احتمالا مدرن‌ترین و هوشمندترین کارخانه خودروسازی در خاورمیانه باشد.

این خطوط خودروسازی در خاورمیانه شروع به کار می‌کنند!/ عکس

اما همچنین اقداماتی آنها را سیر نکرد.محمد بن سلمان، حاکم عربستان سعودی، از طرح‌هایی برای Ceer، اولین شرکت خودروهای الکتریکی این کشور، رونمایی کرد.این شرکت جدید که یک سرمایه گذاری مشترک بین صندوق سرمایه گذاری مستقل عربستان و شرکت فناوری تایوانی فاکسکان است، از فناوری BMW آلمان استفاده می‌کند و خودروها را تولید و در سراسر خاورمیانه می‌فروشد.جالب است بدانید که فاکسکان گوشی‌های آیفون اپل را مونتاژ کند و بنابراین با شرکت کوچکی و کم‌اهمیتی روبه‌رو نیستیم!

بن‌سلمان با این حرف که، عربستان سعودی فقط در حال ساختن یک برند جدید خودرو نیست، بلکه در حال ایجاد یک صنعت جدید است، بسیاری از رقبای این صنعت را به چالش کشیده است.

به گفته SPA، پیش‌بینی می‌شود که Ceer تا سال ۲۰۳۴، به طور مستقیم ۸ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی کمک کند و این یعنی رهایی از دخالت کامل نفت در تولید ناخالص یک کشور نفت‌خیز!

این خطوط خودروسازی در خاورمیانه شروع به کار می‌کنند!/ عکس

از عربستان که بگذریم، توجه به امارات هم جالب است.این کشور چند وقت پیش از اولین خودروی بومی و برقی خود رونمایی کرد.این خودرو Al Damani DMV۳۰۰ نام دارد.درست است که این خودرو در واقع نسخه ریبج شده یک خودروی چینی به نام دانگ‌فنگ E۳ است، اما همین امر ممکن است شروع یک پیشرفت بزرگ باشد.

 

این خطوط خودروسازی در خاورمیانه شروع به کار می‌کنند!/ عکس

کمی که دورتر شویم، مصر را هم باید به این لیست اضافه کنیم.عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور این کشور، ابتدای امسال در اظهار نظری جالب گفت که شخصاً متعهد است تولید خودروهای برقی را در مصر ببیند.طبق گفته برخی منابع، تا پایان سال ۲۰۲۳ قرار است کارخانه تولید و مونتاژ کادیلاک لیریک در این کشور راه‌اندازی شود.جهت یادآوری، لیریک یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای حاضر در خط تولید کادیلاک محسوب می‌شود که در واقع، آغاز کننده راه خودروهای الکتریکی این برند است.

مصری‌ها درحال راه‌اندازی و گسترش زیرساخت‌های لازم برای شارژ خودروهای برقی هستند.تعداد ایستگاه‌های شارژ در این کشور اکنون به رقم ۴۴۰ واحد می‌رسد.

کشور ما با توجه به فرسوده بودن ناوگان حمل‌ و همچنین ویژگی‌های آب و هوایی خاص، از آلودگی زیاد هوا برخوردار است.آلودگی صوتی را هم باید به این موضوع اضافه کرد.با ورود فراگیر و گسترده خودرهای برقی به کشور و راه‌اندازی زیر ساخت‌های لازم، در حل مشکلات آلودگی هوا و آلودگی صوتی می‌توان بسیار تاثیرگذار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: