کد خبر: ۹۵۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
تعداد بازدید: ۲۰۱
مدیرکل دفتر معاضدت حقوقی و نظارت بر قراردادهای بین‌المللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری بر نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران برای مستندسازی وضعیت مصدومان شیمیایی و ترور برای پیگیری پرونده‌های حقوقی بین‌المللی تأکید کرد.

مستندسازی وضعیت جانبازان شیمیایی برای پیگیری پرونده‌های حقوقی بین‌المللی ضروری استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا :مدیرکل دفتر معاضدت حقوقی و نظارت بر قراردادهای بین‌المللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری بر نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران برای مستندسازی وضعیت مصدومان شیمیایی و ترور برای پیگیری پرونده‌های حقوقی بین‌المللی تأکید کرد.

سجاد عسگری در رابطه با نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیگیری پرونده‌های حقوقی مصدومان شیمیایی و قربانیان ترور در سطح بین‌الملل گفت: یکی از مهمترین نقش‌هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند داشته باشد مستندسازی از وضعیت مصدومان شیمیایی و به طور خاص قربانیان ترور و کسانی است که از حملات تروریستی و سایر اقدامات علیه اتباع و شهروندان ایرانی آسیب دیده‌اند.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند در راستای اثبات ضررها و آسیب‌هایی که برای این افراد اتفاق افتاد مستندسازی انجام دهد و این اقدام مهم با ارتباط مستمر با بخش‌های غیردولتی و انجمن‌های ایثارگران قابل انجام است. ظرفیت‌های دولتی محدود است اما ظرفیت غیردولتی نامحدود است و کارایی آن به مراتب بهتر است لذا در دو بخش ایجاد جریان فکری و مستندسازی اقدامات مؤثری قابل انجام است.

عسگری با اشاره به تلاش‌های موفق بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیگیری حقوقی پرونده‌های مصدومان شیمیایی و قربانیان ترور گفت: تجربه یک‌ساله در پیگیری خاص این موضوعات نشان‌دهنده اهتمام شخص آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی است و پیگیری مجدانه ایشان احراز شد و امیدواریم با وجود چالش‌ها این پیگیری‌ها به نتیجه برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: