کد خبر: ۹۵۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
تعداد بازدید: ۴۶۶
امروز شاخص کل تا ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه و پیش از انتشار خبر عدم تغییر نرخ خوراک پتروشیمی بیش از ۲۵ هزار واحد رشد کرده بود. اما پس از آن روند نزولی پیدا کرد. در نیمه معاملات، سخنگوی دولت اعلام کرد که دستور جلسه تغییر نرخ خوراک در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده و مورد موافقت قرار نگرفته است.

بورس سبز ماند / سخنگوی دولت جلوی شاخص را گرفت!به گزارش خبرداغ به نقل از اقتصاد نیوز : امروز شاخص کل تا ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه و پیش از انتشار خبر عدم تغییر نرخ خوراک پتروشیمی بیش از ۲۵ هزار واحد رشد کرده بود. اما پس از آن روند نزولی پیدا کرد. در نیمه معاملات، سخنگوی دولت اعلام کرد که دستور جلسه تغییر نرخ خوراک در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده و مورد موافقت قرار نگرفته است.

در معاملات روز چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران رشد کرد و در پایان معاملات، شاخص کل ۱۶ هزار و ۶۶۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۳۸۴ واحد بالا آمد.

امروز شاخص کل تا ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه و پیش از انتشار خبر عدم تغییر نرخ خوراک پتروشیمی بیش از ۲۵ هزار واحد رشد کرده بود. اما پس از آن روند نزولی پیدا کرد. در نیمه معاملات، سخنگوی دولت اعلام کرد که دستور جلسه تغییر نرخ خوراک در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده و مورد موافقت قرار نگرفته است.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش ۹ هزار و ۳۵۷ واحدی معادل ۱.۳ درصد در رقم ۷۱۲ هزار و ۵۴۱ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۲۶۹ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۶۵۶ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۲ هزار و ۱۳۰ واحد به سطح ۱۳۰ هزار و ۶۱۰ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای شستا، تاپیکو و حکشتی نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل کگل، شبریز و آسیا از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای خاور، هرمز و شگویا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای دی، خدیزل و بساما بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، کتوسعه و زفجر بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۰ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۶۸ میلیارد تومان بود که ۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش یک درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۶ هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات چهارشنبه، ۴۱ نماد صف خرید داشتند و ۵۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۵۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۳۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۵۸ درصدی به ۱۳۶ میلیارد تومان رسید.

بورس

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: