کد خبر: ۹۵۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
تعداد بازدید: ۲۸۰
سهامداران گروه بهمن نسبت به دخالت‌های بیرونی در تصمیم‌گیری‌های شرکت اعتراض کردند.

قیمت گذاری محصولات شرکت خصوصی، حق سهامدار استبه گزارش خبرداغ، شنبه ۲۴ تیرماه در مجمع سالیانه عادی گروه بهمن، پس از ارائه گزارش مدیرعامل این شرکت در خصوص عملکرد فروش محصولات سواری بهمن موتور، سهامداران نسبت به دخالت‌های نهادهایی خارج از هیات مدیره در خصوص قیمت گذاری محصولات بهمن موتور معترض شدند. برخی حاضران در این نشست، قیمت گذاری محصولات را جزو حقوق و منافع سهامداران دانستند و دخالت‌های بیرون از هیات مدیره را تضییع حقوق خود دانستند و از هیات مدیره شرکت خواستار پیگیری از حقوق از دست رفته شدند.
یکی از حاضران در مجمع سالیانه گروه بهمن، به تفاوت قیمت گذاری محصولات مشابه رقبا با بهمن موتور اعتراض کرد و خواستار تلاش هیات مدیره برای ممانعت از تداوم این وضعیت تبعیض آمیز شد. سهامداران قیمت گذاری دستوری منجر به از بین رفتن منافع آنها از سرمایه گذاری خود می‌شود که باید توسط هیات مدیره پیگیری شود.
قیمت گذاری از حقوق سهامداران است
«قیمت گذاری می‌تواند در سود و زیان شرکت موثر باشد و به همین خاطر جزو حقوق سهامداران است و کسی نمی‌تواند غیر از سهامداران یا کسانی که آنها اجازه داده‌اند در قیمت گذاری دخالت کند» این جملات را یکی از سهامداران معترض بیان می‌کند و نسبت به مداخلات در قیمت گذاری و دخالت برخی نهادها در روش‌های فروش انتقاد دارد. این سهامدار می‌گوید برخی نهادها با دخالت‌های خود به سرمایه‌گذاری‌های او آسیب زده و او را متضرر کرده‌اند.
اشاره معترضان در این نشست به دو تصمیم اخیر دولت در خصوص قیمت گذاری دستوری و الزام خودروسازان به فروش محصولات سواری در سامانه یکپارچه صورت گرفت. آنها معتقد بودند روش فروش خودرو در بورس کالا می‌تواند راهکاری میانه برای ایجاد تعادل در بازار و حفظ منافع سهامداران باشد.
«شرکت با سرمایه‌ای که از جانب سهامداران خصوصی بدست آورده، تولید می‌کند و خود را توسعه می‌دهد بنابراین در بخش خصوصی کسی نباید نسبت به قیمت محصولات تصمیم گیری کند و این جزو حقوق سهامداران و سرمایه گذاران است. » این گروه از سهامداران، قیمت گذاری محصولات در بخش خصوصی را حق سهامداران می‌دانستند.
جمشید ایمانی: برای حفظ حقوق سهامداران مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم
« مخالفت ما با قیمت گذاری دستوری برای حفظ حقوق سهامداران است اما خود را ملزم به رعایت قانون می‌دانیم.» جمشید ایمانی رئیس هیات مدیره گروه بهمن با بیان این جمله افزود: «در شرایط فعلی قانون حاکم بر کشور محدودیت‌های اعمال می‌شود که آنها را رعایت خواهیم کرد.» وی در همین رابطه به سهامداران اطمینان داد که این شرکت مدافع منافع سهامداران خود خواهد بود و در جلسات کارشناسی و تخصصی دلایل مخالفت با قیمت گذاری دستوری و محدودیت در روش‌های فروش را با مسئولین امر در میان گذاشته و این تلاش‌ها و مذاکرات ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: