کد خبر: ۹۵۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
تعداد بازدید: ۳۱۹
رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سؤالی در مورد پیش‌بینی‌های جدید این سازمان گفت: براساس مدل‌سازی جدیدی که براساس شرایط کنونی انجام شده است، نرخ ارز در سال ۱۴۰۲، حداکثر ۵۲ هزار تومان است.

یک پیش‌بینی عجیب از قیمت ارز/ قیمت دلار تا پایان سال به چه عددی می‌رسد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، محمد جعفری در خصوص گزارش غیررسمی سازمان برنامه و بودجه که برای سال ۱۴۰۶ پیش‌بینی‌های نامتعارف برای نرخ ارز مطرح کرده بود، به تازگی گفته است: این گزارش براساس یک مدل‌سازی در سال ۱۳۹۹ انجام شده بود اما باید توجه داشت که این گزارش براساس سناریوی فروش ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت تدوین شده بود و با تغییر این فروض نتیجه تغییر پیدا کرد.

وی با تأکید بر اینکه فرض این گزارش فروش تنها روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت بود، گفت: این میزان فروش کمترین رقم فروش نفت طی سال‌های اخیر است که در سال ۱۳۹۹ رخ داد، طبیعتاً با تغییر این فروش پیش‌بینی‌ها تغییر پیدا خواهد کرد. در زمان حاضر مجموع فروش نفت و میعانات نزدیک ۲ میلیون بشکه در روز است، بنابراین با توجه به این میزان صادرات نفت و میعانات گازی پیش‌بینی‌ها متفاوت خواهد شد.

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سؤالی در مورد پیش‌بینی‌های جدید این سازمان گفت: براساس مدل‌سازی جدیدی که براساس شرایط کنونی انجام شده است، نرخ ارز در سال ۱۴۰۲، حداکثر ۵۲ هزار تومان است. خروجی مدل تهیه‌شده نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۶، قیمت ارز یک‌سوم نرخ گزارش قبلی خواهد بود، البته یک ضریب خطای حدود ۵درصدی را نیز باید در این خصوص در نظر گرفت.

وی گفت: باید در نظر داشت که این محاسبات با ادامه شرایط کنونی تحریم ولیکن افزایش بهره‌وری و اجرای الزامات رشد ۸درصدی و مهار تورم انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: