کد خبر: ۹۵۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۲۲۹
دروازه‌بان اتریشی فولاد خوزستان گفت: «صحبت‌کردن به فارسی سخت است. با بازیکنان بیشتر به زبان انگلیسی ارتباط برقرار می‌کنیم و من خوش‌شانسم که اشکان دژاگه با من در فولاد بازی می‌کند. او در بوندسلیگای آلمان بازی کرده و آلمانی را به طور کامل صحبت کرده و هر زمان نیاز باشد به من کمک می‌کند.»

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، کریستوفر کنت، دروازه‌بان اتریشی فولاد خوزستان، در گفت‌وگویی با سایت heute از حضورش در لیگ برتر ایران صحبت کرد.

این سایت نوشت: «تابستان ۲۰۲۱. کریستوفر کنت ۲۹ساله به دنبال باشگاه جدیدی بود. قراردادش با باشگاه یونانی پانتولیکوس به پایان رسیده بود. پیشنهادهای زیادی به دستش رسید. ناگهان تلفن زنگ می‌خورد و رضا مصطفایی پشت خط است. او از احتمال امضای قرارداد در ایران به عنوان اولین اتریشی تاریخ خبر می‌دهد.

کنت ضمن تشکر این پیشنهاد را رد می‌کند... اما وقتی پدر دو پسر، از محتوای قرارداد مطلع شد، کمی بیشتر وقت گذاشت و در نهایت با سپاهان قرارداد امضا کرد. یک سال بعد به فولاد پیوست و در ادامه این دروازه‌بان قراردادش را تا سال ۲۰۲۵ تمدید کرد.»

سوپراستاری که زبان فارسی برایش سخت است

کنت درباره قبول پیشنهاد بازی در لیگ ایران گفت: «هیچ وقت قصد نداشتم در ایران زندگی کنم اما شرایط مالی خوبی پیشنهاد شد. من به آنجا پرواز کردم، همه چیز را نگاه کردم و ظرف یک روز امضا کردم. باور نمی‌کنید اما واقعاً شرایط بسیار حرفه‌ای بود و تمام زیرساخت‌ها واقعاً خوب بودند.

او قراردادش با فولاد خوزستان را که تا سال ۲۰۲۵ هم تمدید شده است، «بهترین» قراردادی خواند که تا به حال امضا کرده‌ است: «در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کردیم و در آنجا عملکرد خوبی داشتیم. سپس از عربستان به من پیشنهاد رسید اما پیشنهاد قراردادی یک ساله. بنابراین با فولاد تمدید کردم.»

دروازه‌بان فولاد خوزستان درباره چرایی حضور اندک ستارگان خارجی در لیگ ایران گفت: «فکر می‌کنم بسیاری از بازیکنان حس خوبی به این موضوع ندارند و معمولاً چیزهای خوبی در مورد این کشور در اینترنت نمی‌خوانند. یک قانون هم وجود دارد که تعداد بازیکنان خارجی را در لیگ ایران محدود می‌کند. حداکثر سه بازیکن خارجی در هر تیم می‌توانند حضور داشته باشند که این شرایط را سخت می‌کند. به همین دلیل است که خیلی‌ها به اینجا نمی‌آیند. اما لیگ ایران واقعاً خوب است. ایران هم مرتباً به جام جهانی می‌رود. تیم ملی ایران تقریباً از بازیکنان حاضر در لیگ برتر این کشور تشکیل شده است. مقایسه تیم‌های ایرانی با اتریشی دشوار است اما بهترین تیم‌های ایران قطعا می‌توانند با تیم‌های برتر اتریشی رقابت کنند.»

او درباره جو ورزشگاه‌ها در ایران هم عنوان کرد: «در طول دوران کرونا، بازی‌ها در ایران بدون تماشاگر برگزار می‌شد. اکنون دوباره شرایط برای حضور تماشاگران ایجاد شده است. چند استادیوم بزرگ وجود دارد که ۷۰ یا ۸۰ هزار نفر تماشاگر هم به ورزشگاه‌ها می‌آیند اما بازی‌هایی هم هست که فقط چند هزار هوادار می‌آیند. تفاوت در این زمینه بین تیم‌ها زیاد است.»

کنت درباره زندگی در ایران هم گفت: «باید صادقانه بگویم ما هرگز مشکلی نداشتیم. همسرم به خیابان‌ها می‌رود، خرید می‌کند، قهوه می‌خورد. ما واقعاً چیزهایی را که درباره این کشور گفته می‌شود متوجه نمی‌شویم. با من و خانواده‌ام اینجا واقعاً خوب رفتار می‌شود.م. زمانی ناآرامی‌ها بیرون نمی‌رفتیم. آنقدرها هم شرایط بد نبود. مشخصاً وضعیت دشواری برای مردم ایران وجود دارد و حتی بازیکنان هم تحت تاثیر این شرایط هستند. قطعا به عنوان یک لژیونر فوتبال مطمئناً وضعیت متفاوتی دارید.»

این دروازه‌بان درباره چگونگی برقراری ارتباط با هم‌تیمی‌هایش هم گفت: «بعضی چیزها را با زبان ایما و اشاره درک می‌کنم اما صحبت‌کردن به فارسی سخت است. ما بیشتر به زبان انگلیسی ارتباط برقرار می‌کنیم و من خوش‌شانسم که اشکان دژاگه با من در فولاد بازی می‌کند. او در بوندسلیگای آلمان بازی کرده و آلمانی را به طور کامل صحبت کرده و هر زمان نیاز باشد به من کمک می‌کند.»

کنت درباره رانندگی در ایران و غذاهای ایرانی هم گفت: «رانندگی نمی‌کنم. راننده‌ای دارم که من را همه جا می‌برد. رانندگی در ایران سخت است زیرا اینجا قوانینی وجود ندارد و نمی‌توانم تابلوها را بخوانم. غذاهای ایرانی خیلی خوب‌اند. هیچ غذایی را نباید از دست داد.»

کنت درباره اوقات فراغتش هم گفت: «سعی می‌کنیم تا جایی که ممکن است با بچه‌ها بیرون برویم. به عنوان مثال بچه‌های کوچک در باشگاه ما به مدرسه فوتبال می‌روند. البته در اروپا انتخاب‌های بیشتری دارید و کارهای فرهنگی بسیار بیشتری وجود دارد. ایران واقعاً کشور زیبایی است و همه چیز دارد. در شمال برف می‌بارد و جاهایی برای اسکی‌کردن وجود دارد. در عین حال همچنین مناطقی هستند که دمای آن تا ۵۰ درجه هم می‌رسد.»

او درباره شهرتش هم گفت: «من اینجا یک سوپراستار هستم. قبلا به بازیکنانی مثل رونالدو فکر می‌کردم که چقدر خوب است همه او را می‌شناسند و با او عکس می‌گیرند تا اینکه این شرایط را تجربه کردم ولی هر چه زمان می‌گذرد این موضوع خسته‌کننده می‌شود. ابتدا همه چیز عالی بود ولی همه می‌خواهند سلفی بگیرند. حالا باید اعتراف کنم که شرایط کمی آزاردهنده است. حالا بازیکنان اروپایی را خیلی بیش‌تر درک می‌کنم وقتی می‌گویند: «نه!» یا وقتی از دست یک خبرنگار عصبانی می‌شوند.»

او درباره خالکوبی‌های بدنش و روتوش آنها در روزهای نخست حضورش در ایران هم گفت: «بله. اول عکس‌هایم را بدون خالکوبی در روزنامه‌ها دیدم اما بعد عکس‌هایم با خالکوبی در روزنامه‌ها چاپ شد. هیچ مشکلی وجود ندارد. بیشتر اوقات با یک پیراهن آستین‌کوتاه بازی می‌کنم. بنابراین می‌توانید هر هفته خالکوبی‌هایم را در تلویزیون ببینید. اکنون حتی دستگاه خالکوبی‌ام را همراه دارم. حتی هم‌تیمی‌هایم برای خالکوبی پیش من می‌آیند.»

او از دلتنگی برای خانواده‌اش گفت و افزود: «مادرم می‌پرسد در ایران چه کار می‌کنم. او روزنامه‌ها را هم می‌خواند و اخبار را تماشا می‌کند. نگرانی‌ اولیه‌اش فروکش کرده است. وقتی به او خبر تمدید قرارداد را دادم، برای من خوشحال شد.»

کنت با اشاره به سفر دوستانش به ایران هم اظهار کرد: «بهترین دوست من از آلمان تقریباً یک ماه اینجا بود. او هم ایران را فقط از روی روزنامه‌ها می‌شناخت. بعدا که خواست از ایران برود گفت که اینجا واقعاً لذت‌بخش و کاملاً با آنچه تصور می‌کنید متفاوت است.»

گلر اتریشی فولاد خوزستان درباره شرایط تیمش هم گفت: «باید فصل بعد بهتر از این شویم. باشگاه پتانسیل بالایی دارد. ما در واقع یکی از تیم‌های برتر لیگ هستیم. در این فصل با مشکل مصدومیت بازیکنانمان روبه‌رو بودیم اما در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حاضر شدیم.»

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: