کد خبر: ۹۵۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
تعداد بازدید: ۲۷۱
نماد «وآیند» بانک آینده پس از تلاش مداوم و مکرر در شفاف‌سازی و پیگیری‌های مستمر بازگشائی شد و امکان خرید و فروش سهام در تالار معاملات فرا بورس برای تمامی سهامداران حقیقی فراهم گردید.
خبر خوش برای سهامداران: بازگشت نماد بانک آینده «وآیند» به تالار معاملات بازار بورسبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک آینده، نماد «وآیند» بانک آینده پس از تلاش مداوم و مکرر در شفاف‌سازی و پیگیری‌های مستمر بازگشائی شد و امکان خرید و فروش سهام در تالار معاملات فرا بورس برای تمامی سهامداران حقیقی فراهم گردید. 
تشکیل جلسات متعدد در سطح هیات مدیره و هیات عامل بانک، اتخاذ تصمیم مشخص در راستای اجرای تکالیف ابلاغی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط بیرونی، تشکیل کار گروه در سطح اجراء و عملیاتی، واکاوی و مشخص نمودن اسناد و مدارک و سوابق اموال، املاک و دارائی‌های موجود، بهره‌گیری از ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری در امر بررسی، ارزیابی و ارزش‌گذاری دارائی‌ها، بارگذاری نتایج حاصله از اقدامات کارشناسان رسمی در خصوص ارزش‌گذاری اموال و املاک در سامانه مربوط به سازمان بورس و اوراق بهادار با رویکرد رعایت اصل انطباق با ضوابط و مقررات تکلیفی، قانون‌مداری، بهبود و اصلاح وضعیت عملکردی و در نهایت شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به سهامداران برای آگاهی و اعتمادسازی نسبت به توانمندی بانک درمواجهه با ایفای تعهدات و در نهایت اعلام عمومی و انتشار آگهی برای فروش بخشی از اموال و املاک از طریق مزایده، توام با پیگیری مستمر و مداوم و استفاده از همه ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی در سطوح مختلف، از جمله موارد و اقدامات بانک آینده در تلاش برای بازگشائی نماد این بانک در تالار معاملات بورس بوده است. 
گفتنی است اقدامات بانک آینده در راستای اجرایی نمودن ضوابط و مقررات و تحقق اصل شفاف‌سازی اگر اقدامی بی‌نظیر تلقی نگردد، مسلما اتفاقی کم نظیر در کشور بوده است. حاصل نتایج ارزیابی و کارشناسی کارشناسان کانون و خروجی کمی آنان از حیث برآورد قیمت این دارائی‌ها، بیانگر توانمندی ارزشمند مالی بانک در ایفای تعهدات و پاسخ به انتظارات و توقعات سهامداران از یک‌سو و برخوداری از دارائی‌های با قدرت نقدشوندگی بالا برای کمک به بهبود و اصلاح ترازنامه، اصلاح نسبت دارائی ثابت به حقوق صاحبان سهام، اصلاح و بهبود نسبت کفایت سرمایه از طریق ظرفیت افزایش سرمایه بانک می‌باشد.  
شایان ذکر است این اتفاق مهم که در راستای بازگشائی نماد و ایجاد فضای شفاف‌سازی برای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه جهت معاملات صورت گرفته است، چند پیامد مثبت از جمله؛ مشخص نمودن وضعیت دارائی و بدهی بانک، مشخص نمودن توان بانک در ایفای تعهدات نسبت به سهامداران، شفاف‌سازی و اصلاح صورت مالی مد نظر چارچوب و استانداردهای سازمان بورس و برگرداندن آرامش روحی و روانی سهامداران و مشتریان بانک آینده، را به همراه داشته است. ضمن آنکه وضعیت دارائی و اموال و املاک بانک آینده شرایطی را فراهم ساخته است تا این بانک در شبکه بانکی به ویژه در مقایسه با بانک‌ها و موسسات خصوصی کشور به عنوان یک بانک قدرتمند و با پشتوانه مالی ارزشمند برآورد گردد. 
ذکر این نکته ضروری است که در سایه تصمیمات سرمایه‌گذاران در نظام عرضه و تقاضا، نماد می‌تواند نوسانات معقول را در پی داشته باشد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: