کد خبر: ۹۵۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
تعداد بازدید: ۲۲۴
سخنان آقای حدادعادل نشان می‌دهد که جریان اصلی اصولگرایان، قصد و برنامه‌ای برای هر سطح از اصلاح و تغییر و تحول در رویکرد سیاسی گذشتۀ خود ندارد و مصمم است که با همان شیوه‌های همیشگی به راه خود ادامه دهد.

زیدآبادی به حدادعادل: اگر خواهان رفع مشکلات کشورید، راهش تغییر و تحول در رویکردها و در پیش گرفتن جهت‌گیری‌های تازه در حکمرانی استبه گزارش خبرداغ ،  احمد زیدآبادی در روزنامه هم میهن :سخنان آقای حدادعادل نشان می‌دهد که جریان اصلی اصولگرایان، قصد و برنامه‌ای برای هر سطح از اصلاح و تغییر و تحول در رویکرد سیاسی گذشتۀ خود ندارد و مصمم است که با همان شیوه‌های همیشگی به راه خود ادامه دهد.

غلامعلی حدادعادل به‌عنوان رئیس «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» در نشست اعضای این شورا گفته است: «از باهنر که در این ایام با نقطه‌زنی دقیق نقشه جریان اصلاحات برای تحریم انتخابات را ناکام گذاشت و با موضع‌گیری شفاف سناریوهای برخی رفوزه‌شدگان سیاسی علیه نظام و انقلاب را برملا کرد، تشکر می‌کنم.»
طبعاً از فردی که خود را در مقام یک چهرۀ فرهنگی و فلسفی معرف می‌کند، انتظار نمی‌رود که با این لحن و ادبیات سخن بگوید حتی اگر ردای سیاست به تن کرده باشد چراکه سیاست هم در نفس‌الامر خود موجود شریفی است و ادب و آداب خاص خود را دارد.

سوای این امر شکلی، سخنان آقای حدادعادل نشان می‌دهد که جریان اصلی اصولگرایان، قصد و برنامه‌ای برای هر سطح از اصلاح و تغییر و تحول در رویکرد سیاسی گذشتۀ خود ندارد و مصمم است که با همان شیوه‌های همیشگی به راه خود ادامه دهد.

برخلاف تصور آقای حداد، مسئلۀ ایران دیگر نه مشارکت اصلاح‌طلبان در قدرت است، نه نوع امتیازدهی و امتیازگیری جناح‌های سیاسی از یکدیگر و نه حتی نحوۀ برگزاری انتخابات اسفندماه. مسئلۀ اصلی تغییر معنادارِ رویکردهایی است که انبوهی از مشکلات را بر سر جامعۀ ایرانی ریخته و بحران‌هایی در همۀ جوانب زندگی به وجود آورده است که اگر با روش‌های علمی و کارشناسی و شناخته‌شده حل یا کنترل نشوند، ممکن است نه از تاک نشانی ماند نه از تاک نشان!
کشور بحران‌های عمیقی به‌خصوص در حوزۀ منابع آب، محیط زیست، اقتصاد و اعتماد عمومی دارد. اینها هم جز از طریق برنامه‌های علمی و کارشناسی و جلب اعتماد عمومی از راه به رسمیت شناختن حقوق مساوی آحاد مردم در تنوع و تکثر خاص آن، امکان حل ندارد. اگر خواهان رفع مشکلات کشورید، راهش تغییر و تحول در رویکردها و در پیش گرفتن جهت‌گیری‌های تازه در امر حکمرانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: