کد خبر: ۹۵۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
تعداد بازدید: ۳۴۱
اولین تصاویر رسمی از هاوال H۵، بزرگ‌ترین شاسی بلند گریت وال منتشر شد. این خودرو چینی به شاسی بلندهای خانوادگی درشت‌هیکل آمریکایی شباهت دارد.

بزرگ‌ترین شاسی بلند گریت‌وال با قیافه آمریکایی/ عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از گجت‌نیوز : اولین تصاویر رسمی از هاوال H۵، بزرگ‌ترین شاسی بلند گریت وال منتشر شد. این خودرو چینی به شاسی بلندهای خانوادگی درشت‌هیکل آمریکایی شباهت دارد.

هاوال، زیرمجموعه خودروساز چینی گریت وال موتورز تصاویر رسمی شاسی بلند تماماً جدید خود با نام H۵ را به اشتراک گذاشت که پیش‌تر با نام رمز P۰۴ شناخته می‌شد. H۵ که بزرگ‌ترین شاسی بلند گریت وال در نظر گرفته می‌شود، قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی رسماً با قیمت بین ۱۶ هزار و ۶۰۰ تا ۲۰ هزار و ۷۰۰ دلار به عرضه برسد.

 

تصاویر رسمی منتشر شده از شاسی بلند هاوال H۵

هاوال اچ فایو ۵۱۹۰ میلی‌متر طول، ۱۹۰۵ میلی‌متر عرض، ۱۸۳۵ میلی‌متر ارتفاع و ۳۱۴۰ میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. وزن خالص این اس یو وی چینی هم به ۲۱۲۰ کیلوگرم می‌رسد. این خودرو که حالا عنوان بزرگ‌ترین شاسی بلند گریت ول را با خود یدک می‌کشد، در ابتدا شاسی بلندی در رده کامپکت مبتنی بر پلتفرم پیکاپ این خودروساز چینی بود. نهایتاً پنج سال قبل به‌خاطر میزان فروش نامطلوب، به تولید این خودرو پایان داده شد و حالا H۵ دوباره در قالب شاسی بلندی سایز بزرگ به بازار بر می‌گردد.

بزرگ‌ترین شاسی بلند گریت‌وال با قیافه آمریکایی/ عکس

در تصاویر رسمی منتشر شده از هاوال H۵ جلوپنجره برجسته با دو المان افقی کرومی به‌علاوه چراغ‌های جلو بزرگ به چشم می‌خورند. این بیشتر شاسی بلندهای سایز بزرگ آمریکایی را به یاد می‌آورد؛ مثلاً نسل سوم فورد اکسپدیشن. در نمای کناری، خودرو با دو خط برجسته و نوعی تورفتگی در ناحیه رکاب، حالت عضلانی پیدا کرده است. حتی ستون‌ها رنگ مشکی دارند که حالتی شناور به سقف این اس یو وی چینی می‌دهد. نهایتاً ناحیه عقب شامل المان‌هایی نظیر چراغ‌های به هم پیوسته از طریق نواری مشکی، اسپویلر سقف و چراغ‌های ترمز تعبیه شده در قسمت بالا می‌شود.

بزرگ‌ترین شاسی بلند گریت‌وال با قیافه آمریکایی/ عکس

گفتنی است که یک پیشرانه بنزین‌سوز ۲ لیتری با قدرت ۱۶۳ اسب بخار و یک پیشرانه دیزل ۲ لیتری با خروجی ۱۹۵ یا ۲۲۱ اسب بخار برای تامین قوای محرکه هاوال H۵ در دسترس خواهند بود. ضمن اینکه انتظار می‌رود برای انتقال قوای محرکه سیستم دو دیفرانسیل یا همان چهار چرخ محرک ارائه شود. علاوه بر این‌ها احتمالاً یک نسخه هیبرید از این خودرو چینی مبتنی بر سیستم پلاگین هیبرید Hi۴ گریت وال پیش رو مشتریان گذاشته خواهد شد.

با توجه به تصاویری هم که در گذشته از هاوال H۵ به بیرون درز پیدا کرده بود، در کابین این شاسی بلند یک نمایشگر مرکزی جدا از داشبورد یا به‌اصطلاح «شناور»، یک نمایشگر ال‌سی‌دی پشت فرمان و یک فرمان سه پر چندکاره در اختیار راننده قرار می‌گیرند. همچنین سقف پانورامیک برای این خودرو تدارک دیده شده است که جزو لازمه‌های یک شاسی بلند سایز بزرگ خانوادگی بر شمرده می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: