کد خبر: ۹۵۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
تعداد بازدید: ۴۹۸
وزیر کشور با بیان اینکه غرب به دنبال تئوریزه کردن برهنگی است، گفت: فمینیسم جریان به افول بردن زن، مادر و خانواده و مکتبی زن ستیز است اما امروز خود را مدافع حقوق زن معرفی می کند.

وزیر کشور: غرب به دنبال تئوریزه کردن برهنگی استبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، احمد وحیدی وزیر کشور عصر سه‌شنبه در نشست دوره توانمندسازی جهادگران تبیین در عرصه عفاف و حجاب، گفت: تشکر می‌کنم که سازمان بسیج مستضعفین، موضوع تبیین را به عنوان یک دستور کار جدی در دستور کار بسیج قرار دادند. 

وی با بیان اینکه موضوع تبیین از مهمترین وظایف امروزی ماست، ادامه داد: در جنگ پیچیده ترکیبی و جنگ شناختی دشمن قرار داریم به گونه ای که در اغتشاشات شاهد طراحی دقیق دشمن، میانداری گروهک‌های منفور و پیاده نظامی بودیم که بخش اعظم آن به خاطر فقدان شناخت و اسیر شدن در فضای مجازی بود.  
 
وزیر کشور با تاکید بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: جهاد تبیین می‌خواهد معروفات و منکرات را بشناساند تا به گونه‌ای نشود که به منکر امر و از معروف بازداشته شود.  

وی افزود: جهاد تبیین زمانی محقق می شود که مبانی فکری، عقیدتی و اندیشه‌ای یک موضوع را به طور کامل روشن کرده باشیم. در این صورت ذهن های فکور و حقیقت جو، در برابر آن تسلیم خواهند شد.
 
 وزیر کشور با بیان اینکه کشورهای غربی، مساله حجاب را به یک موضوع سیاسی تبدیل کرده اند، گفت: چرا برخی کشورهای غربی داشتن حجاب را ممنوع می کنند؟ برای اینکه حجاب یک مساله تمدنی است.
 
وحیدی با بیان اینکه جایگاه زن در تقابل تمدنی بسیار مهم است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای نجات انسان از دست شیاطین آمده است، در قانون اساسی هم تاکید شده که هدف انقلاب اسلامی، سعادت بشر است.
 
وی افزود: یک طرف ماجرا انقلاب اسلامی است که در اوج علو و بلندی جایگاه به دنبال نجات بشر است و طرف دیگر، برعکس آن عمل می کند.
 
وزیر کشور با بیان اینکه غرب به دنبال تئوریزه کردن برهنگی است، گفت: فمینیسم جریان به افول بردن زن، مادر و خانواده و مکتبی زن ستیز است اما امروز خود را مدافع حقوق زن معرفی می کند.
 
وحیدی با بیان اینکه اصل حجاب در همه ملت ها پذیرفته شده است، ادامه داد: با همه این تلاش ها (برای تئوریزه کردن برهنگی)، به خاطر فطرت اولیه بشر، هنوز نتوانسته اند این مساله را حل کنند و حجاب در کشورهای غربی تا حدی پذیرفته شده است. پوشش یک امر فطری است که به عنوان عرف در همه جوامع برقرار است که البته با توجه به اکمل بودن اسلام، در این زمینه هم دستورات کاملی دارد.

وی با بیان اینکه پشت سر عمده این جریانات، صهیونیست ها قرار دارند، گفت: آنها می دانند اگر بخواهند با انقلاب اسلامی ایران برخورد کنند، باید از این طریق وارد شوند.
 
وزیر کشور با تاکید بر اینکه بانوان ایران، عفیف و عزیز هستند، افزود: بحث حجاب و عفاف یک مساله سیاسی است و جامعه را از حد درگیر بودن از لذایذ سیاسی خارج می کند تا بتواند به عالی ترین حد مساله سیاست بپردازند؛ این دقیقا خلاف آن چیزی است که علیه جمهوری اسلامی ترسیم می کنند.
 
وحیدی اظهار کرد: حجاب یک امر شرعی و قانونی است و جمهوری اسلامی هم برای یک سیاست متعالی و برای سیاست برتر، حجاب و عفاف را دنبال می کند. این موضوع برای جمهوری اسلامی یک نقطه مثبت است که مردم به سیاست فکر کنند، برخی این نظر را دارند که مردم ایران در حوزه سیاست، جزو آگاه ترین ها در جهان هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: افتخار جمهوری اسلامی ایران است که چشمان تیز بین مردم، نسبت به مسایل حساس است.
 
وزیر کشور با بیان اینکه زیست عفیفانه باعث این اندیشه است، گفت: حتی کودکان هم در ایران به مسایل سیاسی آگاهی دارند. دشمن در جنگ ترکیبی به حوزه عفاف و حجاب نظر دارد. از این رو در وهله نخست به دنبال رفتار انفعالی ما است.
 
 وی ادامه داد: عملیات روانی دشمن مبنی بر از دست رفتن حجاب، ایجاد هراس نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و قوت قلب دادن به طرف مقابل، رویکردی است که سرویس اطلاعاتی خارجی برای انفعال ما دنبال می کند.
 
وزیر کشور اضافه کرد: باید بین افرادی که ناآگاهانه حرکتی انجام می دهند و افرادی که تعمدانه و تحت هدایت سرویس های جاسوسی خارجی فعالیت می کنند، تفکیک قایل شد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین مقدمه لازم و قطعی امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: باید برای شناساندن معروف و پرهیز از منکر بدور از انفعال، در چارچوب منطق و فکر اقدام کرد.

وحیدی در پایان تاکید کرد: باید برای حل مشکلات اجتماعی و تهاجم فرهنگی برنامه داشته باشیم و در موضع انفعال قرار نگیریم.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: