کد خبر: ۹۵۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
تعداد بازدید: ۲۶۲
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ضمن اشاره به همکاری ایران و امارات در محیط بین‌­المللی به عنوان دریچه‌ای برای بهبودی روابط گفت: مسئله تغییرات اقلیمی و ریزگردها مهمترین مسئله مورد توجه نه صرفاً کشورهای همسایه و منطقه، بلکه اقصی نقاط جهان است.

رفیعی: تغییرات اقلیمی و ریزگردها مهمترین مسأله کشورهای جهان استبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، «سیف محمد الزعابی» سفیر امارات  متحده عربی مجلس امروز (دوشنبه 12 تیرماه) با سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن تبریک به منظور انتخاب امارات متحده عربی به عنوان میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوایی COP28 در سال 2023 از سوی گروه آسیا و اقیانوسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با همسایگان خود اهتمام ویژه‌ای دارد و بدیهی است که روابط ما با کشور امارات به واسطه وجود اشتراکات فرهنگی، دینی، اقتصادی و غیره، روابطی ممتاز خواهد بود و در راستای حُسن همجواری با منطقه به ویژه همسایگان، جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی درخصوص انتقال دانش، تجربه فنی – تخصصی و برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت محیط زیست و تغییرات اقلیم با متخصصان فن کشور امارات آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به همکاری دو کشور در محیط بین‌­المللی از طریق سازمان­‌های منطقه‌­ای به عنوان دریچه نوینی برای بهبودی روابط دو کشور گفت: مسئله تغییرات اقلیمی و ریزگردها مهمترین مسئله مورد توجه نه صرفاً کشورهای همسایه و منطقه بلکه اقصی نقاط جهان می­‌باشد؛ زیرا چالش­‌های زیست‌محیطی محدود به حد و مرز سیاسی و جغرافیایی کشوری خاص نیست و به جرأت می­‌توان گفت بحران‌­های زیست‌محیطی به معضلی جهانی تبدیل شده است و یکی از راهکارهای برون‌رفت از آن، برگزاری کنفرانس‌­های تخصصی و تبادل دانش و تجربه و ارائه ایده­‌های عملیاتی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در پایان گفت‌وگوی خود ضمن مهم شمردن فرصت میزبانی کشور امارات در کنفرانس کاپ 28 (آذرماه1402 در دبی) برای کشورهای منطقه و به ویژه همسایگان، بار دیگر درخصوص آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت همکاری کامل و ارائه پیشنهادها و تبادل نتایج مطالعات دانشمندان و متخصصان به طرف اماراتی به منظور کنترل بحران محیط زیستی منطقه تأکید کرد.  

«سیف محمد الزعابی» سفیر امارات در تهران نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی دو کشور گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی روابطی براساس احترام متقابل است و دو کشور شرکای مثبت یکدیگر در امور تجاری و بازرگانی هستند.

سفیر امارات در پایان از سرگیری روابط ایران با عربستان استقبال و تبریک گفت و در برقراری روابط سیاسی مجدد جمهوری اسلامی ایران با کشور بحرین در آینده­ نزدیک ابراز امیدواری کرد.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: