کد خبر: ۹۵۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
تعداد بازدید: ۲۶۸
رفتار بهشتی۱. هر عالم و دانشمندی نمی‌تواند برای همه، معلم، الگو و درس‌آموز باشد؛ به‌طریق اولی، خصوصیات اخلاقی و کاری هرکسی نمی‌تواند برای همه درس‌آموز باشد؛ اما حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به‌عنوان ولی‌فقیه و البته کسی که شهید بهشتی را درک کردند  و می‌شناسند، خصوصیات اخلاقی و کاری این شهید بزرگوار را «برای همه» درس‌آموز معرفی نمودند.
۲. خدا برخی نعمت‌ها را شاید کوتاه ولی بسیار پرثمر به انقلاب اسلامی عطا کرد تا ثمراتی مانا و بهشتی برای نسل‌های بعدی هم باقی بماند. تثبیت شأن قضای ولی‌فقیه، تدوین قانون اساسی، توجه به کار تشکیلاتی و حزبی و امثالهم، ازجمله مواردی است که چون
 اسس علی التقوی بود، میراثی گران‌بها از سوی شهید بهشتی بود.
بیشتر بخوانید: 

از تهدید تحریم تا تحدید نظم جدید


۳. میراث اندیشه شهید بهشتی برای انقلاب اسلامی و نسل‌های آینده این سرزمین، جاودانه و محل رجوع است؛ نکته‌ای که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت. منش و اندیشه او در حوزه اخلاق تشکیلاتی، چارچوب حکمرانی و سیاست‌ورزی مؤمنانه، بیش از سایر حوزه‌ها نمود دارد و شاید یکی از بزرگ‌ترین دلایل این ماندگاری عجیب، خلوص شهید بهشتی بود. او در عصر خود، آماج حملات و تهمت‌ها بود و مظلومیت این شهید در زمان حیات دنیوی شاید سخت‌تر از شهادت آن بزرگوار بود. اما لحظه‌ای از آرمان‌ها و اعتقادات خود پا پس نکشید و آنچه از خود به‌جا گذاشت، چیزی است که می‌توان با افتخار گفت: شهید بهشتی، خود جمهوری اسلامی واقعی است.
۴. جمهوری اسلامی با اندیشه و رفتار بهشتی و الهی، بهشت است و بافاصله از آن، از بهشت فاصله می‌گیرد. اندیشه‌ای که در آن عدالت، موضوع و مقصد است؛ آزادی در آن محور رشد و تعالی است و اسلام در آن، هم‌اسمش جایگاه دارد و هم صد برابر بیشتر از اسم، رسم و مکتبش. بلندی صدای مخالف در آن، ترسناک نیست؛ چون می‌داند صدای اسلام، اعلی و ارفع است؛ دست اسلام برای پاسخگویی بسته نیست؛ فلذا اجازه می‌دهد و چه‌بسا استقبال می‌کند که مخالف حرف بزند و عیارش را مشخص کند و آنگاه حرف اسلام بهتر شنیده و پذیرفته می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: