کد خبر: ۹۵۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
تعداد بازدید: ۳۲۲
کشورهای غربی در بیانیه‌های جداگانه ای اعلام کردند که تحولات روسیه را از نزدیک دنبال می‌کنند، از طرفی رئیس جمهور بلاروس نیز در تماس با پوتین در جریان آخرین تحولات این کشور قرار گرفت.

واکنش‌های بین‌المللی به تحولات داخلی روسیه/ وفاداری گارد ملی روسیه تعیین‌کننده خواهد بودبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر: کشورهای غربی در بیانیه‌های جداگانه ای اعلام کردند که تحولات روسیه را از نزدیک دنبال می‌کنند، از طرفی رئیس جمهور بلاروس نیز در تماس با پوتین در جریان آخرین تحولات این کشور قرار گرفت.

 مسئولان کاخ سفید اعلام کردند که ایالات متحده اتفاقات روسیه را از نزدیک دنبال می‌کند و اوضاع به اطلاع بایدن رسیده است.

در همین حال، مسئولان کی‌یف مدعی شدند این اتفاقات را تنها شروع بحران روسیه می‌دانند.

میخائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین در توییتر نوشت: «شکاف بین نخبه روس بسیار عمیق و واضح است. تظاهر به اینکه همه چیز تحت کنترل است، فایده‌ای ندارد.»

وزارت دفاع بریتانیا اما اتفاقات جمعه شب روسیه را «بزرگترین چالش» روسیه در دوران جدید برشمرد و افزود: «وفاداری نیروهای روسیه به‌ویژه گارد ملی این کشور، تعیین کننده است.»

رئیس جمهور بلاروس هم در تماسی با پوتین، تحولات این کشور را جویا شد. دفتر ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد که پوتین، لوکاشنکو را در جریان امور قرار داده است.

دولت فرانسه نیز همچون ایالات متحده این‌گونه اظهار نظر کرد که «رئیس‌جمهور ماکرون، اتفاقات روسیه را از نزدیک دنبال می‌کند.» کاخ الیزه افزود: «تمرکز ما همچنان بر روی پشتیبانی از اوکراین معطوف است.»

رئیس جمهور لهستان هم اظهار داشت که با نخست‌وزیر و وزیر دفاع خود در مورد تحولات روسیه گفتگو کرده و ورشو تحولات را از نزدیک دنبال می‌کند.

آندری دودا افزود: «اتفاقاتی که در پشت مرزهای شرقی ما در جریان است را به دقت دنبال میکنیم.»

سخنگوی دفتر رسانه‌ای دولت آلمان نیز اعلام کرد که صدر اعظم آلمان، در جریان امور قرار گرفته و ما تحولات دیشب و امروز روسیه را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

وزرای خارجه سوئد و استونی نیز هرکدام در پیام هایی جداگانه اعلام کردند که این تحولات مهم را از نزدیک زیر نظر دارند. در همین حال وزارت خارجه ایتالیا نیز به شهروندان خود که در روسیه حضور دارند، هشدار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: