کد خبر: ۹۵۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
تعداد بازدید: ۳۵۸
محسن مهرعلیزاده از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 در مصاحبه با روزنامه هم میهن درباره سخنان ابراهیم رئیسی درباره پیگیری ردصلاحیت‌ها اظهارنظر کرد.

مهرعلیزاده: با حرف ها و روش های رئیسی شاید بتوان بچه ها را گول زد، اما مردم ایران گول نمی حورندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، محسن مهرعلیزاده از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 در مصاحبه با روزنامه هم میهن درباره سخنان ابراهیم رئیسی درباره پیگیری ردصلاحیت‌ها اظهارنظر کرد.

او گفت: «من اطلاعی ندارم که ایشان این کار را انجام داده است. آنچه که در انتخابات گذشته مشخص شد، این بود که انتخابات به شکل مهندسی‌شده بود و دلیلی که بنده انصراف دادم این بود که حضور بنده و یک اصلاح‌طلب دیگر غیر گروه کسانی بودیم که دور هم و با هم آمده بودند که هر کدام نقشی را ایفا کنند تا رئیسی، رئیس دولت شود. ما نقش گرم‌کننده تنور را ایفا می‌کردیم به همین دلیل انصراف دادم.»

او افزود: «این مطلب مهم است که بعد از گذشت نزدیک به دو سال از این تصدی، همچنان در گذشته بمانیم و مطالبی عنوان کنیم که قابل اثبات هم نیست و حتی اثبات آن هم مشکلی را حل نمی‌کند. اکنون دولت باید بیشتر پاسخگوی وعده‌هایی باشد که در مورد تورم، حفظ ارزش پول ملی، رفاه و آسایش مردم، نحوه ارتباطات و اینترنت و موضوعات ساخت سالی یک میلیون وجود دارد. وعده‌های صریحی که داده، ولی هر کدام درست عکس آن عمل شده است. در مصاحبه یکی از مسئولان خواندم که تازه برای بیش از یک میلیون و 280 هزار مسکن زمین تهیه شده است. ایران به این بزرگی برای یک میلیون که چه عرض کنم برای بیش از 40 میلیون مسکن زمین وجود دارد. اگر این خبر راست باشد و مانند دیگر خبرها نباشد و با گذشت 2 سال تازه به اینجا رسیده‌ایم که برای یک میلیون و 280 هزار واحد زمین تهیه کنیم و کارهای بروکراسی آن انجام شده، ساخت 4 میلیون مسکن توسط این دولت 40 سال طول می‌کشد.»
مهرعلیزاده با اشاره به اقدامات مسائل سیاست خارجی، تاکید کرد: «به خاطر دارم عده‌ای از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند و امری را به وجود آوردند که چندین سال است توقف‌های بسیاری در توسعه اقتصادی و سیاسی کشورمان در منطقه به وجود آورد و این شرایط فرصتی شد برای سعودی و حضور اسرائیل در منطقه و ضرر و زیان‌های وحشتناک عمیقی به شکل تاریخی به کشور وارد کرد. الان رئیسی می‌گوید که عربستان دشمن نبوده درحالی‌که همان زمان عباراتی درباره این کشور به کار برده بود.»

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه بهترین سرمایه برای هر مسئولی در هر کشور و هر دین و اعتقاد و حتی نظام و سیاستی، صداقت و روراستی با مردم است، افزود: «حتی اگر کشوری فقیر و از پتانسیل‌های روشن نابرخوردار باشد و مردم بدانند که دولتمردان تلاش خودشان را می‌کنند، اما به‌خاطر کمبودها توفیق‌شان بیش از این نیست، با آنها همراهی می‌کنند. اما اگر مسائلی مانند رشد سرسام‌آور موادغذایی، دو سه برابر شدن قیمت‌ها، کاهش ارزش پول ملی، در عرض دو سال نزدیک به دو برابر را شاهد باشند و درست در همان شرایط در اخبار با یک سیل تبلیغات درست عکس واقعیت‌ها گفته می‌شود، ته‌مانده اعتماد مردم نسبت به مجموعه دولت و نظام و حاکمیت زیرسوال می‌رود و این پدیده بسیار خطرناکی در کشور است.»

مهرعلیزاده گفت: «اینکه آمار درست به رئیس دولت نمی‌دهند، اشتباه است. هر کسی با 10 دقیقه دور زدن در فضای مجازی، آمارهای دقیق از سازمان‌های مسئول را به دست می‌آورد. به‌عنوان مثال به‌رغم اینکه سال «مهار تورم» بود، برخی آمار تورم فروردین را 60 و برخی دیگر حتی بالاتر از 70درصد اعلام کردند و افزایش قیمت وحشتناکی نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم. این آمارِ فضای مجازی نبود، کاملاً کددار و مستند بود به مراکز آمار رسمی. با وجود این کسی در خردادماه به مردم بگوید 20درصد کاهش تورم داشتیم؟!» او می‌افزاید: «متأسفانه این در کشور باب شده که بخشی از موضوع را اعلام می‌کنند که هم کاملاً درست است و هم کاملاً خلاف واقع. این از آن تبحرهایی است که برخی دارند و این نهایتاً دودش به چشم مردم رفته و اعتماد مردم را به نظام از بین می‌برد. بنابراین هیچ‌وقت نپذیرید که آمار اشتباه به مسئولی می‌دهند. آمار دقیق قبل از آنکه به بیرون درز پیدا ‌کند، به مسئولان رده‌بالا می‌رسد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه گروهی دنبال آن هستند مردم پای صندوق رای نیایند تا پیروز میدان انتخابات باقی بمانند، تاکید کرد: «من این اظهارنظر را قبول ندارم. اتفاقاً همان گروه دوست دارند که به حداقل انتخابات گذشته دست پیدا کرده تا از این موضوع هم به عنوان سرمایه استفاده کنند. حتی اگر افزایش مشارکت درصد جزئی هم باشد، مهندسی را اعمال کرده تا گروه خودشان را از صندوق‌ها دربیاورند. ولی این روش‌هایی را که به کار می‌برند، روشی نیست که به آنجا برسد. چون رهبری در صحبت‌های خود به حضور مردم و انتخابات درست تاکید داشتند و عزم کلی نظام برپایه یک انتخابات خوب با مشارکت بالاست. بنابراین این آقایان نباید خارج از این رویه عمل کنند. به نظر می‌آید آقایان حتی این را هم بلد نیستند راه کشاندن مردم پای صندوق‌های رای چیست.»

او افزود: «راه‌شان را انتخاب کردند تا با این مذاکرات به این مهم دست پیدا کنند. درحالی‌که زمانی کلمه «مذاکره» برای بعضی مشکل داشت و هزاران معضل را ایجاد می‌کرد، دارند مذاکره و بده‌بستان می‌کنند. وزیر امور خارجه یا امیر و سلطان کشورها بیایند و پیغام بیاورند تا با حداقل‌هایی مذاکراتی انجام دهند و امتیازاتی بگیرند و در حال حاضر پولی بیاید و وارد بازار شود، ولی رویه همین خواهد بود. مثلا دلار را از 54-53 هزار تومان به 48-47هزار تومان برسانند و از آن به‌عنوان یک دستاورد بزرگ یاد کنند. من به عنوان فردی که دلم می‌سوزد و برای این کشور زحمت کشیده‌ام می‌گویم این روش‌ها شاید یک بچه را گول بزند و حواسش را پرت کند، اما ملت ایران فهیم، رشید، آگاه و رشدیافته هستند و دقیق تحلیل می‌کنند و در مقاطع مختلف نشان داده‌اند که جوانان دهه هفتادی و هشتادی ده‌ها برابر نسل‌های گذشته به موضوعات اشراف دارند و با نجابت، اصالت و شعور ایرانی بودن، مسائل را پایش می‌کنند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: